Reklama

Ogłoszenie wyników odbyło się w Hydropolis we Wrocławiu, a fundatorami nagród byli Panasonic z aparatami Lumix oraz CEWE Polska.

Reklama

Znakiem rozpoznawczym National Geographic są mocne, poruszające zdjęcia, a publikacja na łamach legendarnego czasopisma z żółtą ramką to marzenie wielu - zarówno początkujących, jak i doświadczonych - fotografów. Wielki Konkurs Fotograficzny to projekt, którego celem jest promowanie twórczości polskich fotografów oraz inspirowanie do rozwijania pasji. Znalezienie się w gronie Laureatów oznacza również, że zwycięska fotografia zostanie opublikowana w magazynie.

Począwszy od 2005 roku, kiedy odbyła się pierwsza edycja WKF, redakcja magazynu National Geographic obejrzała setki tysięcy zdjęć, zorganizowała dziesiątki wystaw na terenie całej Polski i dała impuls do rozwoju kariery wielu utalentowanych twórców. W jury poprzednich edycji zasiadali m. in. Tomasz Tomaszewski, Robert Wolański, Maciej Nabrdalik, Tomasz Bagiński, Feliks Falk, Sławomir Idziak, Tomasz Lazar. Nagradzane prace zawsze były szeroko komentowane przez społeczność National Geographic, a historie, jakie się kryły za zwycięskimi kadrami wielokrotnie zaskakiwały publiczność zgromadzoną podczas uroczystych gal wręczenia nagród.

Reklama

W ciągu kilkunastoletniej historii Wielkiego Konkursu Fotograficznego zmieniały się techniki fotografowania, tendencje oraz dominujące tematy. Nie zmieniła się natomiast główna idea, którą kierujemy się nie tylko podczas obrad jury, ale także w codziennej pracy nad magazynem.

Wielki Konkurs Fotograficzny jest organizowany od 2005 roku. Inicjatywa była wielokrotnie nagradzana, m.in. przez miesięcznik branżowy Press i centralę National Geographic Society w Waszyngtonie. Sukces polskiej edycji Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic sprawił, że centrala NG w 2006 roku postanowiła rozwinąć polską inicjatywę i zamienić ją w międzynarodową edycję. Zwycięzcami poprzednich edycji byli m.in. Mikołaj Nowacki, Ireneusz Walędzik, Marcin Dobas, Paweł Młodkowski.
Reklama
Reklama
Reklama