Budki do lamusa
Czerwona budka telefoniczna przez dziesiątki lat była symbolem brytyjskości.

Najpopularniejszy model, K6, został zaprojektowany przez architekta sir Gilesa Gilberta Scotta z okazji srebrnego jubileuszu króla Jerzego V. Konstrukcja natychmiast weszła do kanonu wzornictwa: w Wielkiej Brytanii postawiono ich niemal 70 tys. Teraz jednak – za sprawą innych komórek telefonicznych, tych przenośnych – kultowe budki głownie łapią kurz. Tysiące ich zezłomowano, sprzedano za granicę jako osobliwości i wykorzystano do celów przeróżnych: jako rekwizyty filmowe czy zewnętrzne kabiny prysznicowe.
Część została przysposobiona w ramach prowadzonego przez British Telecommunications programu wykupu za symbolicznego funta. I tak na przykład członkowie wspólnoty Westbury-sub-Mendip w Somerset utrzymują, że są właścicielami jednej z najmniejszych bibliotek na świecie, mającej 150 książek i DVD. Mieszkańcy Settle w North Yorkshire w swojej budce zrobili zaś galerię sztuki: wystawiał w niej nawet gitarzysta zespołu Queen Brian May.
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Pokazywanie elementu 1 z 1
Zobacz także
Polecane
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 20
Edukacja bez granic: Akademeia High School i sukces w globalnym świecie
Współpraca reklamowa
Madera: raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku
Współpraca reklamowa
Kierunek: Włochy, Południowy Tyrol. Ależ to będzie przygoda!
Współpraca reklamowa
Komfort i styl? Te ubrania to idealny wybór na ferie zimowe
Współpraca reklamowa
Nowoczesna technologia, która pomaga znaleźć czas na to, co ważne
Współpraca reklamowa
Wielorazowa butelka na wodę, jaką najlepiej wybrać?
Współpraca reklamowa
Z dala od rutyny i obowiązków. Niezapomniany zimowy wypoczynek w dolinie Gastein
Współpraca reklamowa
Polacy planują w 2025 roku więcej podróży
Współpraca reklamowa
Podróż w stylu premium – EVA Air zaprasza na pokład Royal Laurel Class
Współpraca reklamowa
Chcesz czerpać więcej z egzotycznej podróży? To łatwiejsze, niż może się wydawać
Współpraca reklamowa
Portrety pełne emocji. Ty też możesz takie mieć!
Współpraca reklamowa