W tym artykule:

  1. Defender w służbie GOPR-u
  2. 300 koni mechanicznych do ratowania
  3. Defender pracy się nie boi

Współpraca GOPR-u z Defenderem potwierdza tylko jedną z wielu tez. Ten samochód świetnie spisuje się jako narzędzie do zadań specjalnych. Ratownicy Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego wcześniej korzystali z klasycznych Defenderów, więc doskonale wiedzą, że najnowsza generacja to nie są platformy samochodów osobowych ubrane w terenowe szaty, ale samochody, które są w stanie podołać bardzo trudnym warunkom.

Mat. prasowe

Defender w służbie GOPR-u

Defender wspiera GOPR już od trzech dekad. Przez cały ten czas marka dostarczała najlepsze narzędzia. Nie inaczej jest i tym razem. Te kultowe samochody terenowe odgrywają kluczową rolę we wspieraniu ratowników działających w najtrudniejszych warunkach.

Doskonale wiemy, że bardzo często akcje ratunkowe odbywają się w bardzo trudno dostępnych miejscach. Odpowiedni samochód, który pomoże w jak najszybszym czasie dotrzeć na miejsce zdarzenia, to klucz do pomocy. Defender 110 dzięki swoim niesamowitym właściwościom terenowym i systemowi Terrain Response przejedzie przez nawet najbardziej wymagający teren. Ratownicy mają pewność, że Defender ich nie zawiedzie w najbardziej newralgicznych momentach.

Defender x GOPR. Fot. mat. prasowe

300 koni mechanicznych do ratowania

Ratownicy GOPR-u będą dojeżdżali na miejsce z pewnością szybko. Wszystko dzięki 300-konnemu silnikowi pod maską. Dodatkowo te egzemplarze zostały wyposażone w wiele ulepszeń, które mają jeszcze bardziej ułatwić jazdę w trudnych warunkach.

Jednym z najfajniejszych gadżetów jest zestaw kamer 3D Surround Camera z trybami terenowymi, które pozwalają bardzo dokładnie podejrzeć na ekranie głównym teren, po którym się obecnie poruszamy. To również świetna opcja, by uniknąć uszkodzeń nadwozia.

Z pewnością wielkim powodzeniem cieszy się hak holowniczy, który pozwala na ciągnięcie sprzętu ratowniczego do 3500 kilogramów. Podczas udzielania pomocy warunki mogą się zmieniać, więc odpowiedni dobór rynsztunku to ważny czynnik.

Defender pracy się nie boi

Niezwykle sztywna konstrukcja samonośnego nadwozia i legendarny napęd AWD z reduktorem pozwalają na dostanie się tam, gdzie żadne inne auto nie wjedzie, zapewniając przy tym najlepsze właściwości jezdne.

Projekt Defendera 110 uwzględnia wszystko to, co sprawdza się w terenie. Krótkie zwisy, duży prześwit, świetliki dachowe, otwierane na bok drzwi bagażnika z kołem zapasowym i odporne materiały.

Kąt natarcia do 38°, kąt rampowy do 28°, kąt zejścia do 40°. Najnowsza generacja Defendera 110, tak jak jego legendarny poprzednik, została zaprojektowana z myślą o najtrudniejszym terenie. Udowadnia on, że nowoczesne technologie nie muszą ograniczać, ale mogą zwiększać możliwości.

Wnętrze Defendera zostało zaprojektowane właśnie z myślą o ekstremalnych warunkach. Znajdziemy tam wytrzymałe i podkreślające jego bezkompromisową naturę elementy konstrukcyjne lakierowane proszkowo. Wszystkie materiały zostały stworzone, by dały się wyczyścić jak najszybciej i jednocześnie wytrzymywały jak najdłużej w nienaruszonym stanie.

Mat. prasowe

Defender to samochód, który potrafi robić rzeczy duże, wyjątkowe. Osiągać to, co wydaje się niemożliwe do osiągnięcia. To idealny towarzysz bohaterów, którzy mierzą się z najtrudniejszymi warunkami.

Mat. prasowe

Materiał promocyjny Defender