W tym artykule:

  1. Wnętrze godne limuzyny
  2. Legendarny już napęd
  3. Duch off-roadu nie umarł
  4. Defender wyznacza szlaki

Defender to samochód, który kojarzy się tylko z jednym — z bezdrożami pośród nieziemskich krajobrazów. Najnowsza gama pokazuje jednak nowe oblicze. Oprócz klasycznego auta terenowego, Defender to także uosobienie luksusu.

Wnętrze godne limuzyny

I to wcale nie jest przesada. We wnętrzu panuje limuzynowy klimat. Wszystko dzięki wysokiej jakości materiałom, które zostały tu użyte.

Mat. prasowe

Pokryte szlachetną skórą Windsor fotele przednie regulowane w 18 kierunkach z pamięcią ustawień, podgrzewanie i wentylacja obu rzędów siedzeń, lodówka w konsoli centralnej, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów — konfigurując jeden z niezłomnych modeli Defendera, możemy wybierać spośród wyposażenia charakterystycznego dla luksusowych limuzyn. 15-drożny system audio Meridian Surround Sound System i konfigurowalne oświetlenie wnętrza pozwolą stworzyć idealną atmosferę, a system jonizacji z filtrem PM2,5 zadba o jakość powietrza.

Defender 130 to jedyny taki samochód terenowy, który może zabrać na pokład aż 8 osób, a przy tym komfort pozostanie tej samej, wysokiej jakości. Co najlepsze, nawet w tym modelu możliwości terenowe są na najwyższym poziomie, więc wyprawa Defenderem z paczką znajomych, to świetny sposób na spędzenie czasu. O bagaże też nie trzeba się martwić, bo z pewnością się zmieszczą do ogromnego bagażnika.

Mat. prasowe

Legendarny już napęd

Projektując system Terrain Response, inżynierowie wznieśli Defendera na poziom, do którego ciężko będzie konkurencji doskoczyć. System precyzyjnie kontroluje rozdział momentu obrotowego na jedną oś, maksymalizując przyczepność na wymagających nawierzchniach, w ekstremalnych warunkach przekazując nawet do 100 procent momentu obrotowego jedną oś. Dwustopniowa skrzynia rozdzielcza umożliwia korzystanie z niższych przełożeń, które przydają się np. na bardzo stromych wzniesieniach. Elektronicznie sterowany napęd pozwala szybko reagować na trudne warunki.

Dodatkowo, na pokładzie mamy możliwość wyboru trybu odpowiadającego nawierzchni, po której aktualnie się poruszamy. System wtedy automatycznie dostosowuje swoje ustawienia, by zapewnić jak najlepsze właściwości jezdne na danej nawierzchni.

Można śmiało powiedzieć, że Defender w terenie potrafi bardzo dużo. Kąt natarcia do 38°, kąt rampowy do 28°, kąt zejścia do 29° (w modelu 130). Do tego dochodzi możliwość przejeżdżania przez nawet bardzo głębokie wody. Z zawieszeniem pneumatycznym wysokość brodzenia to nawet 90 centymetrów. Defenderem przejedziemy praktycznie wszędzie.

Duch off-roadu nie umarł

Niech was nie zmyli technologia. W Defenderze nadal panuje prawdziwy duch off-roadu znany z klasycznego Defa, a system Terrain Response jeszcze zwiększa jego możliwości terenowe, bo pozwala na modyfikowanie przeniesienia napędu na bardziej płynne, dokładne i szybkie, niż w ręcznie sterowanych układach.

Ważna rolę odgrywa tu również zawieszenie. Opcjonalne elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne, zapewnia najwyższy komfort jazdy oraz niemal nieograniczone możliwości. System pozwala na zmianę wysokości prześwitu w zakresie od 40 mm poniżej standardowego ustawienia do jazdy (łatwiejszy dostęp do kabiny) do 75 mm powyżej tej wartości. W czasie jazdy w wyjątkowo trudnym terenie możliwe jest również zwiększenie prześwitu o dodatkowe 70 mm. Umożliwia to właściwe wykrzyżowanie osi oraz zachowanie odpowiedniego przylegania kół do podłoża.

Defender wyznacza szlaki i pokazuje, jak powinien wyglądać i jeździć prawdziwy samochód terenowy fot. mat. prasowe

Defender wyznacza szlaki

Defender po raz kolejny pokazuje, jak powinien być zaprojektowany samochód terenowy. Połączenie nowoczesnej technologii z kultowym podejściem do jazdy po bezdrożach wyszło tutaj idealnie. Marka udowadnia, że nie należy bać się systemów na pokładzie, a współpracować z nimi. Wtedy Defender staje się nieustraszonym samochodem terenowym, który przejedzie przez dosłownie wszystko.

Wykonane z materiałów o wysokiej wytrzymałości nadwozie może dawać większą sztywność niż siermiężne konstrukcje ramowe, niezależne zawieszenie z resorowaniem pneumatycznym pozwalać zwiększyć prześwit w terenie, a inteligentny napęd AWD – w pełni wykorzystać każdą dostępną przyczepność. Ale to właśnie zastosowane technologie pozwoliły jednocześnie dostosować Defendera także do wymagań stawianych luksusowym samochodom osobowym.

Jeżeli nowoczesny off-road ma tak wyglądać, to o przyszłość jestem spokojny. A Defender tylko to potwierdza.

Mat.

Materiał promocyjny Defender