Lexus NX – zupełnie nowe otwarcie w historii marki
Druga generacja luksusowego SUV-a średniej wielkości wprowadza nową stylistykę, nowe napędy, a także technologie z dziedziny bezpieczeństwa, komfortu i łączności oraz zdecydowanie lepsze osiągi.
- Lexus w National Geographic
W tym artykule:
- Zdecydowanie lepsze multimedia
- Nowym Lexusem NX możemy sterować za pomocą naszego telefonu
- Nowy NX jest pełny nowoczesnych technologii
- Lexus słucha swoich klientów
Nowy Lexus NX to wprowadza technologie, które wcześniej w żadnym modelu nie były wykorzystane. Wersja NX 450h+ to będzie pierwsza hybryda typu Plug-In w historii marki. W nowym NX-ie kierowca nawiązuje silniejszą, bardziej satysfakcjonującą więź ze swoim samochodem w ramach koncepcji Lexus Driving Signature.
Zdecydowanie lepsze multimedia
Największe zastrzeżenia do Lexusów dotyczyły słabo działajacych multimediów. Tutaj projektanci się wykazali i przygotowali zupełnie nowy system multimedialny.
Nowy system multimedialny działa płynnie i błyskawicznie reaguje na polecenia. Informacje są prezentowane przy pomocy czytelnych grafik, dobrze widocznych w każdych warunkach oświetleniowych. Pracując nad nowym systemem, Lexus stworzył najbardziej zaawansowany pakiet multimediów, oferując klientom dostęp do bogactwa funkcji i źródeł informacji, by każda podróż była łatwiejsza dzięki inteligentnym rozwiązaniom i nowoczesnym narzędziom komunikacji.
System daje dostęp do nawigacji w chmurze, która wykorzystuje zawsze aktualne informacje o ruchu drogowym, wypadkach i zdarzeniach na drodze, a jednocześnie ma dostęp m.in. do informacji o stacjach paliw. Nowy system Lexus Link PRO z 14-calowym ekranem ma wbudowany moduł nawigacji, który w razie przerwania łączności internetowej, będzie nadal pokazywał trasę, korzystając z pobranych wcześniej danych. Komendy systemu nawigacji są przekazywane zrozumiałymi, intuicyjnymi komunikatami, jak np. „za stacją benzynową skręć w prawo”. Ekran na konsoli centralnej został rozbudowany o fizyczne przyciski. Te, które służą do obsługi menu i najważniejszych funkcji, znajdują się po stronie kierowcy.
Nowym Lexusem NX możemy sterować za pomocą naszego telefonu
Lexus NX zapewnia bezprzewodową łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay® oraz przewodową za pośrednictwem Android Auto™. Do opcjonalnego wyposażenia należy bezprzewodowa ładowarka indukcyjna, która działa o 50% szybciej niż do tej pory. Wszechstronność auta zwiększają cztery porty USB w kabinie – trzy typu USB-C umożliwiają ładowanie urządzeń, zaś USB-A na konsoli służy do podłączania urządzeń mobilnych.
W nowym Lexusie NX łączność wykracza poza sam samochód. Dzięki aplikacji Lexus Link zyskujemy zdalny dostęp do wybranych funkcji auta. Włączanie klimatyzacji, otwieranie i zamykanie drzwi czy uruchomienie świateł awaryjnych może być obsługiwane przy pomocy smartfona. Aplikacja udostępnia także dane o parametrach jazdy czy informacje o kontrolkach ostrzegawczych. Oferuje też pomoc w efektywnym wykorzystywaniu układu hybrydowego oraz funkcję „znajdź mój samochód”.
Nowy NX jest pełny nowoczesnych technologii
Lexus od początku swojej historii słynie z innowacyjnych rozwiązań. Jest pierwszą marką klasy premium, która wprowadziła do seryjnej produkcji napędy hybrydowe, ale nie obawia się też stosowania kreatywnych rozwiązań, które poprawiają funkcjonalność auta i jeszcze lepiej dbają o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Technologiczną nowinką, która w najbliższych latach znajdzie powszechne zastosowanie w samochodach Lexusa jest system elektronicznych klamek.
To rozwiązanie zadebiutowało wraz z premierą drugiej generacji modelu NX, jest też standardem w nowej odsłonie Lexusa RX, a następnym modelem będzie elektryczny RZ. Nowy system klamek jest intuicyjny i łatwy w użyciu. Projektanci inspirowali się płynnym ruchem tradycyjnych przesuwnych drzwiami shoji, znanych z japońskich domów. Elektroniczny system zastępuje dobrze znaną klamkę drzwi i jest umiejscowiony przy podłokietniku w drzwiach. Będąc w środku, drzwi otwieramy naciśnięciem przycisku, a następnie je popychamy. Z zewnątrz system pozwoli na otwarcie drzwi, gdy wykryje, że kierowca lub pasażer mają przy sobie inteligentny kluczyk. Przycisk zwalniający zatrzask został umieszczony od wewnętrznej strony klamki, która jest nieruchoma.
Zastosowanie systemu elektronicznych klamek pozwoliło też na wprowadzenie zupełnie nowego asystenta bezpiecznego wysiadania (Safe Exit Assist). Uniemożliwi on otwarcie drzwi, jeśli z tyłu nadjeżdża inny pojazd lub rowerzysta. To pierwsza taka technologia na świecie, która nie pozwala otworzyć drzwi, jeśli istnieje ryzyko kolizji. Według szacunków Lexusa może ona pomóc uniknąć aż 95% wypadków spowodowanych nieuważnym otwarciem drzwi.
Lexus słucha swoich klientów
To jedna z niewielu marek, która naprawdę wsłuchuję się w głosy swoich klientów. W nowym NX-ie zostało poprawione wszystko to co należało się do poprawy. Dzięki zupełnie nowemu systemowi multimedialnemu, jazda NX-em będzie jeszcze przyjemniejsza.
Na szczęście nie zepsuli prowadzenia. Lexus NX nadal prowadzi się bardzo pewnie, a w środku jest cicho i komfortowo. Zawieszenie świetnie wybiera nierówności, ale najważniejsze jest to że inżynierowie znaleźli złoty środek pomiędzy wygodą a prowadzeniem.
Nowy NX będzie z pewnością kontynuował dobrą passę Lexusa. Swoimi rozmiarami idealnie nadaje się do trasy, ale również to przemieszczania się po mieście.