Nowy Volkswagen Multivan – stworzony od podstaw
Nowy Multivan jest pierwszym Vanem bazującym na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB. Pod względem koncepcyjnym jest też ogromnym skokiem technicznym, ponieważ po raz pierwszy w gamie układów napędowych pojawia się hybryda typu plug-in, a także nowy układ połączonych systemów wspomagania kierowcy, obsługi i infotainmentu.
- Volkswagen w National Geographic
W tym artykule:
Nowy Multivan dla każdego
Nowa koncepcja wnętrza z wykorzystaniem dobrze znanych rozwiązań z poprzednich generacji sprawia, że Nowy Multivan jest jeszcze bardziej wszechstronny. Pojazd został zaprojektowany z myślą o różnych grupach docelowych: rodzinach, aktywnych miłośnikach sportu, czy też o podróżujących biznesowo.
W jego wnętrzu znajdziemy szereg przemyślanych rozwiązań, takich jak np. siedem niezależnych miejsc siedzących na których zmieści się cała, nawet całkiem spora rodzina, system swobodnej aranżacji ustawienia foteli wraz z funkcją ich szybkiego demontażu co zwiększa powierzchnię bagażową, czy opcjonalny rozkładany stolik środkowy, który dzięki systemowi szyn przesuwać można po długości całego wnętrza.
Osoby podróżujące na dalekich dystansach lub wykorzystujące nowego Multivana jako auto wakacyjne, mogą nie tylko w jego wnętrzu przewieźć rower, czy deskę surfingową, ale również tak zaaranżować wnętrze, by móc wygodnie spać w samochodzie.
Większy od poprzednika
W proporcjach nowego Multivana widoczne są zmiany. W porównaniu do poprzedniego modelu, wersja podstawowa jest teraz dłuższa i szersza. Nieznacznie zmniejszyła się wysokość pojazdu, przy jednoczesnym utrzymaniu prawie niezmienionej wysokości wnętrza. W połączeniu z nowym panoramicznym szklanym dachem, maksymalna wysokość wnętrza uległa nawet poprawie.
Dokładne wymiary nowego Multivana to: szerokość 1941 mm bez opcjonalnych składanych zewnętrznych lusterek elektrycznych (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość nawet 1907 mm (-43 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Jak wspomniano powyżej, Multivan jest dostępny również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi jego długość od zderzaka do zderzaka wynosi 5173 mm, czyli jest o 131 mm bardziej kompaktowy niż poprzedni model.
Nowy Multivan jeszcze lepiej wspomaga kierowcę
W Nowym Multivanie, dzięki zastosowaniu platformy MQB, znacznie rozszerzona została oferta systemów wspomagania kierowcy. W maksymalnej konfiguracji wyposażenia, na pokładzie Multivana znajduje się ponad 20 systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo.
Wyposażenie standardowe obejmuje system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, system unikania kolizji z nowym asystentem skręcania, rozpoznawanie znaków drogowych oraz asystenta utrzymania pojazdu na pasie ruchu Lane Assist.
Wiele systemów jest dostępnych po raz pierwszy dla tej serii modeli. Są to: interaktywny system Car2X (lokalna komunikacja z innymi pojazdami i infrastrukturą drogową), asystent skrętu (ostrzega przed nadjeżdżającymi pojazdami podczas przejeżdżania przez pas ruchu), ostrzeżenie przy wysiadaniu (element składowy asystenta zmiany pasa ruchu Side Assist; ostrzega przed nadjeżdżającymi od tyłu rowerami i innymi pojazdami podczas otwierania drzwi) oraz system wspomagania jazdy Travel Assist.
Nowy Multivan to idealne auto dla większej rodziny. Swoimi rozmiarami pozwoli na spokojne spakowanie dużej ilości bagaży i wybranie się całą rodziną w daleką podróż. Dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej prowadzi się jak auto osobowe, więc kierowca też będzie bardzo zadowolony.
Projektanci trafili w dziesiątkę projektując nowego Multivana. Udało im się połączyć nowoczesny wygląd z najlepszymi cechami Vanów. Trzy linie wyposażenia, trzy wersje silnikowe - w tym po raz pierwszy hybrydowa, charyzmatyczny design, funkcjonalność, swoboda aranżacji pozwalają na skonfigurowanie Multivana specjalnie dla siebie.