Nowy Volkswagen T6.1 – idealny do pracy i wymarzonej podróży
Nowa wersja T 6.1, którą Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadza do sprzedaży, oferuje genialne połączenie maksymalnego wykorzystania przestrzeni z doskonałą funkcjonalnością wnętrza i ergonomią obsługi. T6.1 zdecydowanie wkracza w erę cyfryzacji – zawsze jest online, zapewnia dostęp do informacji w czasie rzeczywistym i może je przekazywać w pełni cyfrowy sposób, oferuje częściowo zautomatyzowany tryb jazdy, bogatsze wyposażenie i nowocześniejszy wygląd.
artykuł promocyjny
W skład T6.1 wchodzą cztery podstawowe modele: Transporter, Caravelle, Multivan i California. Dla osób, które kochają podróżne szczególnie intersujące są dwie wersje – California – od ponad 30 lat cieszy się mianem kultowego kampera – do sprzedaży trafi na początku 2020 oraz Multivan to duży van, który sprawdzi się w mieście jako auto firmowe i rodzinne, podczas codziennego użytkowania, zaś w wakacje możemy zaplanować długą podróż i spędzić ją w komfortowych warunkach. W zależności od opcji Multivanem może podróżować nawet 7 osób. Nazwa każdego z czterech modeli podstawowych jest widoczna z przodu, z boku i z tyłu nadwozia. Oznaczenie modelu z przodu zostało przeprojektowane. W zależności od wersji auta jest ono oznaczone czarnym napisem „Transporter”, „Caravelle”, „Multivan”, „California” lub – opcjonalnie – „Bulli”. Nowością jest umieszczenie nazwy modelu na tylnej klapie lub tylnych drzwiach – teraz znajduje się na uchwycie nad tablicą rejestracyjną.
Zmiany zewnętrzne to nowa, znacznie większa osłona chłodnicy, która tworzy jedną stylistyczną całość z nowym zderzakiem i reflektorami – w zależności od wersji wyposażenia- mogą być wykonane w technologii LED - zabieg ten optycznie powiększa i podkreśla szerokość T 6.1. Sześć nowych wzorów obręczy kół, sześć nowych kolorów nadwozia i siedem dwukolorowych kombinacji kolorystycznych nadwozia dopełniają faceliftingu modelu T6.1.
Częściowo zautomatyzowany tryb jazdy
W T6.1 po raz pierwszy zastosowano elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, które ma dwie zalety: w przeciwieństwie do wspomagania hydraulicznego stosowanego wcześniej, nowe jest wykorzystywane tylko wtedy, gdy kierowca wykonuje manewry kierownicą, co zmniejsza zużycie paliwa. Jednocześnie, dzięki temu, że układ kierowniczy może być sterowany niezależnie od kierowcy, daje to możliwość zastosowania nowych systemów asystujących. Jednym z nich jest Lane Assist, czyli asystent pasa ruchu. Wykorzystuje on kamery do rozpoznawania linii na drodze i pomaga kierowcy pozostać na pasie ruchu. Równie użyteczny jest Park Assist, czyli asystent parkowania. Po jego uruchomieniu T6.1 automatycznie nie tylko wjeżdża na miejsce parkingowe, ale również z niego wyjeżdża. Jedyne, co należy do zadań kierowcy, to operowanie pedałami przyspieszenia i hamulca oraz monitorowanie otoczenia.
„We Connect” – nowe usługi i funkcje dostępne przez Internet, T6.1 po raz pierwszy jest oferowana z całkowicie cyfrowymi zegarami – Digital Cockpit. Na tej samej wysokości co zegary znajduje się ekran dotykowy najnowszych systemów multimedialnych. Razem z Digital Cockpit tworzy on nowe, cyfrowe miejsce pracy kierowcy. Wszystkie systemy radiowo-nawigacyjne są standardowo wyposażone w moduł łączności z Internetem, którego integralnym elementem jest karta eSIM.
Moduł łączności z Internetem stanowi interfejs, który umożliwia dostęp do licznych funkcji i usług internetowych, skupionych pod nazwami „We Connect” i „We Connect Plus”. Dla firm dostępny jest również system zarządzania flotą – „We Connect Fleet”. Ponadto stała łączność z Internetem w T6.1 umożliwia współpracę z nowymi usługami, takimi jak – na przykład – sterowanie wieloma funkcjami za pomocą komend głosowych. Wystarczy powiedzieć – „Hej, Volkswagen!”, aby samochód był gotowy do wykonania polecenia. W wypadku nawigacji na przykład, zamiast wpisywać cel za pomocą wyświetlanej na ekranie klawiatury, wystarczy powiedzieć, gdzie chce się jechać, np. „Chcę jechać na ulicę Marszałkowską w Warszawie”. Dzięki sterowaniu głosowemu obsługa T6.1 jest bardziej intuicyjna niż kiedykolwiek wcześniej.
Najnowsza generacja silników
T6.1 jest napędzany najnowocześniejszymi silnikami TDI – wydajne, z turbodoładowaniem i z wtryskiem typu common-rail (TDI), które są oferowane w czterech poziomach mocy – 66 kW/ 90 KM, 81 kW/110 KM, 110 kW/150 KM i 146 KW/199 KM. Wersje o mocy 150 KM i 199 KM mogą być wyposażone w napęd na cztery koła 4MOTION. Wszystkie modele T6.1 z silnikami TDI spełniają najnowszą normę emisji spalin – Euro 6d TEMP EAVP.