Škoda świętuje 20-lecie współpracy z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym
Wartością łączącą Škodę i Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe jest propagowanie bezpieczeństwa. Tegoroczny jubileusz partnerstwa to ważny moment zarówno dla samej marki, jak i załogi TOPR-u.
- Współpraca reklamowa
Producent samochodów wspiera wymagającą pracę ratowników i wyposaża ich zespół w niezawodne, przestronne oraz dysponujące najnowocześniejszymi systemami bezpieczeństwa auta już od 20 lat. Obecnie flotę TOPR zasilają egzemplarze SUV-a Enyaq, które zapewniają załodze niezbędną pomoc w codziennych obowiązkach, a dzięki cichemu, elektrycznemu napędowi robią to w harmonii z tatrzańską przyrodą. Przez lata marka zrealizowała także różne działania promujące bezpieczeństwo oraz ciężką pracę ratowników górskich. Przykładem jest ostatnia, wielotorowa kampania letnia pt. „Odkryj najtrudniejszy szlak z ratownikami TOPR”. 20-letnie partnerstwo to dowód niezawodności, bezkompromisowości i wszechstronności modeli marki Škoda.
Wsparcie z napędem elektrycznym
Jednym z ważnych etapów wieloletniej współpracy był rok 2021, gdy Škoda zasiliła flotę Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego egzemplarzami modelu Enyaq z napędem elektrycznym. Był to ważny krok w kierunku zrównoważonej i odpowiedzialnej opieki nad środowiskiem naturalnym polskich Tatr. Przekazane przez Škodę auta wykazują się imponującym przyspieszeniem, ułatwiającym ratownikom szybkie reagowanie w niebezpiecznych sytuacjach awaryjnych. Kluczowy w trudno dostępnych terenach górskich jest także znakomity zasięg modelu Enyaq, ponieważ umożliwia długotrwałą służbę bez konieczności częstych postojów na ładowanie. Dzięki zdolności rekuperacji energii, samochody z napędem elektrycznym mogą także ograniczyć jej zużywanie, np. podczas pokonywania stromych i długich zboczy. Przestronne wnętrze auta zapewnia załodze wysoki komfort jazdy oraz miejsce niezbędne do przechowywania sprzętu potrzebnego zarówno do wspinaczki górskiej, jak i czynności ratunkowych. W rezultacie przekłada się to na lepszą wydajność załogi TOPR-u, a co za tym idzie - większe bezpieczeństwo turystów.
– Rozszerzając flotę TOPR-u o w pełni elektryczne pojazdy nie tylko wyposażyliśmy ratowników w zaawansowane technologicznie narzędzia, ale również potwierdziliśmy nasze zaangażowanie w ochronę środowiska naturalnego. Rezygnacja z tradycyjnych silników spalinowych zmniejsza emisję zanieczyszczeń powietrza, co ma kluczowe znaczenie dla ochrony dzikiej przyrody i zachowania równowagi istniejących ekosystemów. Hałas może zakłócać naturalne rytmy życia zwierząt, a wykorzystywanie modeli elektrycznych, charakteryzujących się bardzo cichą pracą, minimalizuje to zagrożenie. W ten sposób flota elektrycznych SUV-ów Škody nie tylko spełnia wymagania TOPR-u związane z funkcjonalnością i wydajnością, ale także pomaga chronić naturalne piękno i ekosystem polskiej części Tatr – mówi Klaudyna Gorzan, Kierownik ds. PR marki Škoda.
– Z marką Škoda łączy nas propagowanie szeroko pojętego bezpieczeństwa - nasze partnerstwo ma więc dla nas bardzo duże znaczenie. W ciągu 20 lat trwania współpracy wielokrotnie przekonaliśmy się o niezawodności, bezpieczeństwie oraz imponujących możliwościach jej uterenowionych modeli, które wspierają nas w codziennej pracy. Dzięki wyposażonym w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i jednostki napędowe pojazdom Škody nasze codzienne obowiązki stają się łatwiejsze. Jesteśmy w stanie komfortowo i bezpiecznie dotrzeć w trudno dostępne miejsca - aby dbać o naszą sprawność i jak najlepiej nieść pomoc wszędzie tam, gdzie może być zagrożone ludzkie życie. Z przyjemnością świętujemy tegoroczną rocznicę partnerstwa i nie możemy doczekać się kolejnych – mówi Jan Gąsienica Roj z Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Odkryj góry oczami ratowników – wyjątkowy jubileusz
W ramach tegorocznej, letniej kampanii jubileuszowej pt. „Odkryj najtrudniejszy szlak z ratownikami TOPR”, ratownicy wyposażeni w kamery nagrywające w technologii 360 zabrali widzów na patrol jednego z najtrudniejszych i najbardziej niebezpiecznych szlaków turystycznych po polskiej stronie Tatr – Orlą Perć. Ich wyprawa rozpoczęła się od Schroniska Murowaniec na Hali Gąsienicowej. Ratownicy podążyli stąd niebieskim szlakiem na przełęcz Zawrat, przez Zawratowy Żleb, zdobywając szczyt Zmarzłe Czuby. Zwieńczeniem wyprawy był widok na Zamarłą Turnię i powrót przez Kozią Przełęcz, a na nagraniu można podziwiać również panoramę z Doliną Pięciu Stawów. Specjalnie przygotowane wideo z patrolu dostępne jest na dedykowanej stronie internetowej marki pod LINKIEM. Krótki spot z wyprawy ratowników jest także prezentowany do 15 września w kinach w całej Polsce.
W ramach wspomnianej kampanii odbyły się również dwa wyjątkowe eventy w Sopocie i Zakopanem. Chętni mieszkańcy i turyści mogli odwiedzić stanowisko marki Škoda, aby obejrzeć zapierające dech w piersiach nagranie z patrolu przy pomocy okularów VR. Wykorzystanie tej technologii umożliwiło pokazanie Tatr z perspektywy, której większość osób nigdy nie miała możliwości doświadczyć. Nagrania prezentują jednak nie tylko piękno górskiej natury, ale również niebezpieczeństwa, z jakimi na co dzień mierzy się załoga TOPR-u w trosce o bezpieczeństwo turystów.
Więcej informacji na temat współpracy marki Škoda i Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego dostępnych jest pod LINKIEM.