Wybraniec od pierwszego wejrzenia
Jeep Avenger, dzięki wyróżniającej się stylistyce i kompaktowym wymiarom, budzi bardzo pozytywne emocje. Da się lubić i to już od pierwszego wejrzenia. Nie przypadkiem został wybrany europejskim samochodem 2023 roku w prestiżowym konkursie COTY i do tego produkowany jest w Polsce.
Avenger został specjalnie zaprojektowany na rynek europejski i ma kompaktowe wymiary. Jeśli się tego nie wie, nigdy się na to nie wpadnie, bo bagażnik i inne miejsca do przechowywania w środku auta są imponujące. Liczne schowki mają w Avengerze aż 34 litry pojemności – to ponad dwukrotnie więcej niż wynosi średnia w tym segmencie aut. Bagażnik pomieści 380 litrów ładunku, czyli wystarczająco dużo, aby bez problemu cała rodzina jadąca na wakacje, czy dłuższy wyjazd, mogła tam spakować swoje rzeczy. Pod nim (opcjonalnie) może znaleźć się też jeszcze miejsce na koło zapasowe.
Idealna kompozycja nadwozia
Badania statystyczne wykazały, że do 70 procent kolizji dochodzi przy niewielkich prędkościach, a więc podczas wykonywania manewrów – parkowania, zawracania, cofania itp. Większość kierowców przeżywała te problemy i wie, że raczej nie da się ich uniknąć. Projektanci Avengera uznali, że nawet jeśli tak jest, to ewentualne straty można ograniczyć, bądź wręcz ich uniknąć. Dlatego karoseria auta dookoła zabezpieczona jest elementami z tworzywa sztucznego. Są one tak skomponowane, że nadają Avengerowi niepowtarzalny styl, a jednocześnie pełnią ważną funkcję praktyczną.
Jedną z tajemnic tego modelu Jeepa są bardzo dobrze dobrane proporcje. Wszystkie elementy nadwozia idealnie się ze sobą komponują. Avenger ma 4 metry długości oraz 2,56 m rozstawu osi. Ale, kiedy ktoś zajrzy do środka, od razu spotyka go niespodzianka. Nisko osadzony fotel kierowcy sprawia, że bez problemu zmieści się tam osoba mająca 2 metry wzrostu i będzie w stanie, w pełnym komforcie, prowadzić to auto nawet na długich dystansach. Można jeszcze bardziej poprawić komfort podróżowania, (opcjonalnie) decydując się na regulowany elektrycznie fotel kierowcy z funkcją masażu, a myśląc o elegancji, warto rozważyć koncepcję ze skórzaną tapicerką.
Wewnętrzna gra kolorów
Na desce rozdzielczej umiejscowione są dwa duże, ponad 10-calowe wyświetlacze, panelu wskaźników oraz systemu multimedialnego. Sterowanie systemem multimedialnym jest intuicyjne i proste, przypomina obsługę smartfonu. Korzystanie z nich jest intuicyjne. Nie trzeba poświęcać wiele czasu na zaznajomienie się z systemem, który jest dość rozbudowany, a bezprzewodowa kompatybilność z aplikacjami Android Auto, czy Apple CarPlay jeszcze zwiększa jego funkcjonalność. Dodatkową opcją jest wielokolorowe ambientowe oświetlenie wnętrza pozwalające dobrać kolor oświetlenie do nastroju czy trybu jazdy. Poza tym Avenger wyposażony jest cyfrowy panel wskaźników bezpośrednio przed kierowcą. Oprócz typowych danych – jak prędkość, zużycie paliwa, czy temperaturę, można tam też otworzyć np. mapę z nawigacją.
Avenger oferuje szeroką gamę trzech układów napędowych, w 100% elektryczny BEV z silnikiem o mocy 156 KM, spalinowy z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 100KM połączonym z 6-cio biegową skrzynią manualną. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest na pewno nowy ekologiczny, samoładujący hybrydowy układ napędowy e-Hybrid łączący silnik benzynowy z 28,5-konnym 48V silnikiem elektrycznym zintegrowanym z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. W przyszłym roku Jeep wprowadza na rynek Avengera 4xe z napędem na cztery koła. W zgodnej opinii miłośników tej marki to właśnie na taki model czekali od początku produkcji Avengera.
Wysoka kultura pracy
Nowoczesna platforma Avengera zapewnia niską masę auta, co przekłada się na dobre osiągi oraz ekonomię zużycia paliwa, czy energii. Avenger z nowym układem napędowym e-Hybrid w cyklu mieszanym zużywa tylko około 5 litrów na 100 kilometrów. Do tego dochodzi jeszcze wysoka kultura pracy jednostki napędowej przekładająca się na przyjemną ciszę we wnętrzu, nawet przy nieco większych prędkościach. Avenger to Jeep® dlatego też standardowo wyposażony jest w system zarządzania trakcją Selec-Terrain, który pozwala dobrać tryb jazdy do warunków na drodze. W zależności od sytuacji można zdecydować się na tryby do jazdy na co dzień „normal” lub też „eco”, „sport”, lub tryby terenowe „śnieg”, „piasek”, „błoto”, a gdy trafimy na śliski zjazd możemy skorzystać z systemu „kontroli zjazdu ze wzniesienia”, który pozwoli nam pokonać go w bezpieczny i kontrolowany sposób.
Obecnie Avenger, w wersji spalinowej i e-Hybrid, dostępny jest w edycji specjalnej Freedom Edition z pakietem korzyści do 13.400 zł brutto. W wersji spalinowej cena Freedom Edition zaczyna się od 113.400 zł brutto, a w wersji e-Hybrid od 121.200 zł brutto.
Szczegóły na www.jeep.pl/promocje/oferta/avenger-wersje-limitowane.
Materiał promocyjny marki Jeep