David Bowie został Barbie. Na 50. rocznicę wydania „Space Oddity”
Produkujący najsłynniejszą serię lalek na świecie Mattel chce w ten sposób uhonorować pamięć artysty. Oczywiście nie obrazi się przy okazji na naprawdę spory zastrzyk pieniędzy od fanów gwiazdora.

Swój sceniczny wizerunek zmieniał dziesiątki razy, nie ograniczał się stylami muzycznymi i gatunkami. David Bowie mógł być kimkolwiek. Teraz zostanie lalką. Zabawka będzie wyprodukowana w ograniczonym nakładzie, a jej sugerowana cena to 50$.
Zarówno strój Barbie jak i jej makijaż są cytatem z postaci Ziggy'ego Stardusta, w którego Bowie wcielał się w latach 1971-73. Przybysz z kosmosu, który trafił na Ziemię ze swoim zespołem Spiders From Mars przywiózł nam takie piosenki jak „Five Years Starman” czy„Suffragette City”. Album „The rise and fall of Ziggy Stardust” z 1972 roku opowiada historię wzlotu i upadku kariery pozaziemskiej gwiazdy rocka. Jednak już w 1969 Bowie nagrał album „Space Oddity” ze najsłynniejszą kosmiczną piosenką w historii rocka - tytułowym singlem, który zresztą doczekał się wykonania w przestrzeni.
Ziggy nie tylko wyglądał niesamowicie w swoim lśniącym stroju, butach na platformie i z pomalowanymi na krzyczącą czerwień włosami. Przybysz z Marsa był także biseksualny – zatem fakt, że powraca pod postacią kobiety nikogo nie szokuje. Bowie przekraczał granice płci niejednokrotnie w swojej karierze.
- Barbie oddaje cześć największemu kameleonowi popu – piszą przedstawiciele Mattela w zapowiedzi prasowej nowej lalki – Jego teatralne i muzyczne przemiany wciąż inspirują.
Przy okazji swojej „kosmicznej wycieczki” słynna lalka oddaje hołd jeszcze jednej wyjątkowej postaci związanej z podróżami pozaziemskimi. Mattel zapowiedział uwiecznienie w formie swojej lalki amerykańskiej astronautki Samanthy Cristoforetti. Spędziła ona 199 dni na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w ramach projektu Dream Gap Project. Ustanowiła tym samym w 2014 rekord czasu przebywania kobiety w kosmosie.

Samantha Cristoforetti / fot. NASA
Jak przekonuje Isabel Ferrer, dyrektorka europejskiego marketingu marki, celem takich akcji jest „inspirowanie dziewcząt do tego by stały się następnym pokoleniem astronautów, inżynierów i kosmicznych naukowców”.
Na koniec ciekawostka: pierwsza astronautka Barbie pojawiła się już w 1965 roku i nawiązywała do wyścigu między USA i ZSRR o podbój kosmosu.
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Pokazywanie elementu 1 z 1
Zobacz także
Bo nikt nie opowiada o naszej planecie tak, jak David Attenborough
Współpraca reklamowa
Polecane
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 20
Edukacja bez granic: Akademeia High School i sukces w globalnym świecie
Współpraca reklamowa
Madera: raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku
Współpraca reklamowa
Kierunek: Włochy, Południowy Tyrol. Ależ to będzie przygoda!
Współpraca reklamowa
Komfort i styl? Te ubrania to idealny wybór na ferie zimowe
Współpraca reklamowa
Nowoczesna technologia, która pomaga znaleźć czas na to, co ważne
Współpraca reklamowa
Wielorazowa butelka na wodę, jaką najlepiej wybrać?
Współpraca reklamowa
Z dala od rutyny i obowiązków. Niezapomniany zimowy wypoczynek w dolinie Gastein
Współpraca reklamowa
Polacy planują w 2025 roku więcej podróży
Współpraca reklamowa
Podróż w stylu premium – EVA Air zaprasza na pokład Royal Laurel Class
Współpraca reklamowa
Chcesz czerpać więcej z egzotycznej podróży? To łatwiejsze, niż może się wydawać
Współpraca reklamowa
Portrety pełne emocji. Ty też możesz takie mieć!
Współpraca reklamowa