Ten owoc może kiedyś wyprzeć z rynku mięso
Ogromny, włóknisty i z kolcami nie wygląda zbyt apetycznie, ale to właśnie niedojrzały dżakfrut cieszy się rosnącym powodzeniem w USA, gdzie coraz więcej osób zastępuje nim mięso.

- Stacie Stukin
Według Nutrition Business Journal w latach 2014 i 2015 około 25 proc. amerykańskich konsumentów obniżyło spożycie mięsa, a sprzedaż produktów je zastępujących podwoiła się, z 69 mln dolarów w 2011 r. do 109 mln w roku 2015.
Być może dlatego niektórzy kucharze i firmy gastronomiczne zaczęli popularyzować dżakfruta. Choć nie zawiera białka, konsystencją przypomina mięso. Dzięki neutralnemu smakowi i dużej zawartości skrobi „można zrobić z nim wszystko”, mówi szefowa kuchni Kajsa Alger serwująca co dzień dżakfruty w swojej restauracji w Los Angeles.
Dopiero przyszłość pokaże, czy ten południowoazjatycki specjał bujnie zarastający Indie na trwałe zadomowi się w amerykańskich kuchniach. Bo trzeba jasno przyznać – trudny do pokrojenia i ociekający białą mazią przyszywany brat chlebowca, figi i morwy „jest niezbyt skory do współpracy” – wyjaśnia Alger.
Dla tych, którzy chcieliby go jednak skosztować, jest wyjście: mięsisty pocięty dżakfrut dostępny jest również w puszkach.
Tekst: Stacie Stukin
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Pokazywanie elementu 1 z 1
Zobacz także
Polecane
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 20
Edukacja bez granic: Akademeia High School i sukces w globalnym świecie
Współpraca reklamowa
Madera: raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku
Współpraca reklamowa
Kierunek: Włochy, Południowy Tyrol. Ależ to będzie przygoda!
Współpraca reklamowa
Komfort i styl? Te ubrania to idealny wybór na ferie zimowe
Współpraca reklamowa
Nowoczesna technologia, która pomaga znaleźć czas na to, co ważne
Współpraca reklamowa
Wielorazowa butelka na wodę, jaką najlepiej wybrać?
Współpraca reklamowa
Z dala od rutyny i obowiązków. Niezapomniany zimowy wypoczynek w dolinie Gastein
Współpraca reklamowa
Polacy planują w 2025 roku więcej podróży
Współpraca reklamowa
Podróż w stylu premium – EVA Air zaprasza na pokład Royal Laurel Class
Współpraca reklamowa
Chcesz czerpać więcej z egzotycznej podróży? To łatwiejsze, niż może się wydawać
Współpraca reklamowa
Portrety pełne emocji. Ty też możesz takie mieć!
Współpraca reklamowa