Fotoreportaż - Tajskie tatuaże z mocą Poznaj to miejsce - Kraków, największe podziemne muzeum na świecie Tanie podróżowanie - Norwegia. Naturalnie, że tanio WYWIAD – Jasiek Mela jedzie do Kalifornii zdobywać kolejne szczyty TEMAT NUMERU - Zakupy DOOKOŁA ŚWIATA - Karaiby dla salsodziobów Według Jarosława Kuźniara PODRÓŻE Z GWIAZDAMI - Sycylia. Katarzyna Cerekwicka na wyspie jak lawa gorącej MIASTO W 48 GODZIN - Zurych. Luz w środku Europy ADVENTURE - Warto spróbować Sportowy zawrót głowy. Nie róbcie tego w domu! Poradnik Travelera - Skarpetki jak skarb, czyli wybierz swoją parę Felieton – Igor Zalewski. Kupiłem, więc byłem Wpadki w podróży. Nie wylizuj talerza w Chinach
"}}]],"promo":null,"userRatings":{"total":0,"isHalfStar":false,"commentCount":0},"isSaveable":false,"sponsor":null,"relatedItems":null,"plantOverview":null,"openWebSettings":null,"breadcrumbs":[{"label":"Strona główna","url":"https://www.national-geographic.pl:443"},{"label":"Magazyn","url":"https://www.national-geographic.pl/magazyn/"},{"label":"10/2010"}],"seoMetadata":{"title":"10/2010","description":"„Aj hew speszial prajs for ju, maj frend!” – to zdanie słyszał pewnie każdy, kto podróżował po Afryce Północnej i przynajmniej przechodził koło bazaru. Wiadomo, że Arabowie są urodzonymi handlarzami, a targowanie się, słowne przepychanki co do jakości i ceny towaru są częścią tańca godowego ze sprzedawcą. Super. Tylko że ja akurat tego nienawidzę. Chciałabym zobaczyć cenę, obejrzeć rzecz, zdecydować, zapłacić, wyjść. Szanuję jednak zwyczaje ludzi w krajach o odmiennej kulturze, więc albo sporo przepłacam, albo nie kupuję nic… Są jednak na szczęście miejsca, gdzie targowanie się jest w złym tonie. Często wypada tam coś kupić jako podziękowanie za możliwość dłuższej rozmowy czy zrobienia zdjęcia. Z kolei gdzie indziej kupowanie to prawdziwy rytuał – radość z uczestnictwa w nim znacznie przewyższa późniejszą satysfakcję z zakupu (patrz foto z Japonii powyżej). To wydanie Travelera poświęcamy zatem zakupom w podróży. A wbrew pozorom, skomplikowana to sprawa... Co, gdzie, kiedy i za ile? Polecam! Aha, kiedy będziecie w szale korzystania z dobrodziejstw wyprzedaży (które akurat ruszają), nie zapomnijcie o pilnowaniu torebki. Złodzieje, w przeciwieństwie do was, nie mają wakacji. O tym, jak się ustrzec przed kieszonkowcami, piszemy na stronie 38. A zatem, udanych łowów na zakupach!","metaTitle":"10/2010","metaDescription":"„Aj hew speszial prajs for ju, maj frend!” – to zdanie słyszał pewnie każdy, kto podróżował po Afryce Północnej i przynajmniej przechodził koło bazaru. Wiadomo, że Arabowie są urodzonymi handlarzami, a targowanie się, słowne przepychanki co do jakości i ceny towaru są częścią tańca godowego ze sprzedawcą. Super. Tylko że ja akurat tego nienawidzę. Chciałabym zobaczyć cenę, obejrzeć rzecz, zdecydować, zapłacić, wyjść. Szanuję jednak zwyczaje ludzi w krajach o odmiennej kulturze, więc albo sporo przepłacam, albo nie kupuję nic… Są jednak na szczęście miejsca, gdzie targowanie się jest w złym tonie. Często wypada tam coś kupić jako podziękowanie za możliwość dłuższej rozmowy czy zrobienia zdjęcia. Z kolei gdzie indziej kupowanie to prawdziwy rytuał – radość z uczestnictwa w nim znacznie przewyższa późniejszą satysfakcję z zakupu (patrz foto z Japonii powyżej). To wydanie Travelera poświęcamy zatem zakupom w podróży. A wbrew pozorom, skomplikowana to sprawa... Co, gdzie, kiedy i za ile? Polecam! Aha, kiedy będziecie w szale korzystania z dobrodziejstw wyprzedaży (które akurat ruszają), nie zapomnijcie o pilnowaniu torebki. Złodzieje, w przeciwieństwie do was, nie mają wakacji. O tym, jak się ustrzec przed kieszonkowcami, piszemy na stronie 38. A zatem, udanych łowów na zakupach!","image":{"@type":"Image","@id":"/v5/.well-known/genid/3b7e01344cbc95b59f4a","aspectRatio":0.6661290322580645,"height":1577,"width":1220,"alt":"T201010","title":"T201010","url":"https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/63/2024/08/6d667f0b05290da8629a0144590578016e121666-1bc454c.jpeg","sourceName":null},"type":"article","robots":"","canonicalUrl":"https://www.national-geographic.pl/magazyn/traveler-2010-10-2010/"},"speedCurveLux":{"label":"article","data":{"layout-variant":"headline"}},"pageUrl":"https://www.national-geographic.pl/magazyn/traveler-2010-10-2010/","canonicalUrl":"https://www.national-geographic.pl/magazyn/traveler-2010-10-2010/","permutiveModel":{"category":["magazyn","traveler-magazyn"],"subcategory":["article"],"channel":"magazyn","title":"10/2010","article":{"id":"156402","description":"„Aj hew speszial prajs for ju, maj frend!” – to zdanie słyszał pewnie każdy, kto podróżował po Afryce Północnej i przynajmniej przechodził koło bazaru. Wiadomo, że Arabowie są urodzonymi handlarzami, a targowanie się, słowne przepychanki co do jakości i ceny towaru są częścią tańca godowego ze sprzedawcą. Super. Tylko że ja akurat tego nienawidzę. Chciałabym zobaczyć cenę, obejrzeć rzecz, zdecydować, zapłacić, wyjść. Szanuję jednak zwyczaje ludzi w krajach o odmiennej kulturze, więc albo sporo przepłacam, albo nie kupuję nic… Są jednak na szczęście miejsca, gdzie targowanie się jest w złym tonie. Często wypada tam coś kupić jako podziękowanie za możliwość dłuższej rozmowy czy zrobienia zdjęcia. Z kolei gdzie indziej kupowanie to prawdziwy rytuał – radość z uczestnictwa w nim znacznie przewyższa późniejszą satysfakcję z zakupu (patrz foto z Japonii powyżej). To wydanie Travelera poświęcamy zatem zakupom w podróży. A wbrew pozorom, skomplikowana to sprawa... Co, gdzie, kiedy i za ile? Polecam! Aha, kiedy będziecie w szale korzystania z dobrodziejstw wyprzedaży (które akurat ruszają), nie zapomnijcie o pilnowaniu torebki. Złodzieje, w przeciwieństwie do was, nie mają wakacji. O tym, jak się ustrzec przed kieszonkowcami, piszemy na stronie 38. A zatem, udanych łowów na zakupach!","type":"article","author":"redakcja","tags":["alaska","denali","kanada","parki narodowe","porady w podróży","Sport"]}},"socialShare":{"platforms":["facebook","twitter","email"],"emailSubject":"","emailBody":"","twitterHandle":"","fbAuthorizeCode":"","title":"10%2F2010","tweet":"10%2F2010","disabled":false,"imageUrl":"https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/63/2024/08/6d667f0b05290da8629a0144590578016e121666-1bc454c.jpeg","url":"https://www.national-geographic.pl/magazyn/traveler-2010-10-2010/"},"schema":{"@context":"https://schema.org","@id":"https://www.national-geographic.pl/magazyn/traveler-2010-10-2010/#Article","@type":"Article","description":"„Aj hew speszial prajs for ju, maj frend!” – to zdanie słyszał pewnie każdy, kto podróżował po Afryce Północnej i przynajmniej przechodził koło bazaru. Wiadomo, że Arabowie są urodzonymi handlarzami, a targowanie się, słowne przepychanki co do jakości i ceny towaru są częścią tańca godowego ze sprzedawcą. Super. Tylko że ja akurat tego nienawidzę. Chciałabym zobaczyć cenę, obejrzeć rzecz, zdecydować, zapłacić, wyjść. Szanuję jednak zwyczaje ludzi w krajach o odmiennej kulturze, więc albo sporo przepłacam, albo nie kupuję nic… Są jednak na szczęście miejsca, gdzie targowanie się jest w złym tonie. Często wypada tam coś kupić jako podziękowanie za możliwość dłuższej rozmowy czy zrobienia zdjęcia. Z kolei gdzie indziej kupowanie to prawdziwy rytuał – radość z uczestnictwa w nim znacznie przewyższa późniejszą satysfakcję z zakupu (patrz foto z Japonii powyżej). To wydanie Travelera poświęcamy zatem zakupom w podróży. A wbrew pozorom, skomplikowana to sprawa... Co, gdzie, kiedy i za ile? Polecam! Aha, kiedy będziecie w szale korzystania z dobrodziejstw wyprzedaży (które akurat ruszają), nie zapomnijcie o pilnowaniu torebki. Złodzieje, w przeciwieństwie do was, nie mają wakacji. O tym, jak się ustrzec przed kieszonkowcami, piszemy na stronie 38. A zatem, udanych łowów na zakupach!","image":[{"@type":"ImageObject","url":"https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/63/2024/08/6d667f0b05290da8629a0144590578016e121666-1bc454c.jpeg?resize=768,993","width":768,"height":993},{"@type":"ImageObject","url":"https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/63/2024/08/6d667f0b05290da8629a0144590578016e121666-1bc454c.jpeg?resize=1220,1577","width":1220,"height":1577}],"mainEntityOfPage":{"@type":"WebPage","@id":"https://www.national-geographic.pl/magazyn/traveler-2010-10-2010/"},"name":"10/2010","url":"https://www.national-geographic.pl/magazyn/traveler-2010-10-2010/","author":[{"@type":"Person","name":"redakcja","url":"https://www.national-geographic.pl/author/redakcja"}],"dateModified":"2024-08-26T17:51:44+02:00","datePublished":"2010-10-14T22:00:00+02:00","headline":"10/2010","keywords":"alaska, denali, kanada, parki narodowe, porady w podróży, Sport","publisher":{"@type":"Organization","name":"National Geographic","url":"https://www.national-geographic.pl","logo":{"@type":"ImageObject","height":110,"url":"https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/63/2025/01/cropped-NG-2019-Poziom-264a375-0656366.png?resize=265,110","width":265}},"speakable":{"@type":"SpeakableSpecification","xpath":["/html/head/title","/html/head/meta[@name=\"description\"]/@content"]}},"targeting":{"gtm":{"cat":["magazyn","traveler-magazyn"],"channel":"magazyn","format":"standard","pageid":"156402","primary_cat":"magazyn","subcat":"article","author":"redakcja","publish_date":"2010-10-14T20:00:00+00:00","template":"article","taxonomies":{"posttag":["alaska","denali","kanada","parki-narodowe","porady-w-podrozy","sport"]}},"dfp":{"configuration":"UAT","cat":["magazyn","traveler-magazyn"],"channel":"magazyn","format":"standard","pageid":"156402","primary_cat":"magazyn","subcat":"article","posttag":["alaska","denali","kanada","parki-narodowe","porady-w-podrozy","sport"]},"piano":[{"key":"premiumContent","value":false},{"key":"primaryCategory","value":"magazyn"},{"key":"postType","value":"article"},{"key":"categories","value":["magazyn","traveler-magazyn"]},{"key":"tags","value":["alaska","denali","kanada","parki-narodowe","porady-w-podrozy","sport"]}]},"postPreview":null,"affiliateMessage":null,"image":{"@type":"Image","@id":"/v5/.well-known/genid/3b7e01344cbc95b59f4a","aspectRatio":0.6661290322580645,"height":1577,"width":1220,"alt":"T201010","title":"T201010","url":"https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/63/2024/08/6d667f0b05290da8629a0144590578016e121666-1bc454c.jpeg","sourceName":null},"ediplayer":null,"onnetworkplayer":null,"greenVideo":null,"hideComments":true,"suppression":{"@type":"Suppression","@id":"/v5/.well-known/genid/d9942178832a64c6a75e","disableAboveFooter":false,"disableAdsOnPictures":false,"disableAllAds":false,"disableBelowHeader":false,"disableBurdaffiInText":false,"disableBurdaffiWidgets":false,"disableEdiplayerAds":false,"disableEdiplayerAutoplay":false,"disableEdiplayerInjection":false,"disableEdiplayerPlaylist":false,"disableInTextAds":false,"disableRtbAds":false,"hidePromoLogoInHeader":false},"layout":"headline","taxonomies":[{"@type":"Taxonomy","@id":"/v5/.well-known/genid/8709931957a2088c5090","display":"Kategorie","terms":[{"@type":"Term","@id":"/v5/.well-known/genid/e960016e38b8764574c9","slug":"magazyn","display":"Magazyn","taxonomy":"category"},{"@type":"Term","@id":"/v5/.well-known/genid/1389cd5c9131f5d302a7","slug":"traveler-magazyn","display":"Traveler","parent":{"@type":"Term","@id":"/v5/.well-known/genid/b03c33f0a19d65af6dc6","slug":"magazyn","display":"Magazyn"},"taxonomy":"category"}]},{"@type":"Taxonomy","@id":"/v5/.well-known/genid/8793120de4daa37fa876","display":"Tagi","terms":[{"@type":"Term","@id":"/v5/.well-known/genid/7a4969ceeb3bf6635f7c","slug":"alaska","display":"alaska","taxonomy":"post_tag"},{"@type":"Term","@id":"/v5/.well-known/genid/98b24ea5d5de5205f714","slug":"denali","display":"denali","taxonomy":"post_tag"},{"@type":"Term","@id":"/v5/.well-known/genid/6dbbd44b8b304b4960f1","slug":"kanada","display":"kanada","taxonomy":"post_tag"},{"@type":"Term","@id":"/v5/.well-known/genid/241454985dd5dfe20d85","slug":"parki-narodowe","display":"parki narodowe","taxonomy":"post_tag"},{"@type":"Term","@id":"/v5/.well-known/genid/f773d5601e121a2e8421","slug":"porady-w-podrozy","display":"porady w podróży","taxonomy":"post_tag"},{"@type":"Term","@id":"/v5/.well-known/genid/1630877cdad2889bab07","slug":"sport","display":"Sport","taxonomy":"post_tag"}]}],"table":null,"postFormat":"standard","showHeroImageOverlayIcon":false,"gemius":{"id":".RzgG2_Yv7.IxGqMvf3w7LPpDotKx1s5UVS4lbJ4eJP.p7","url":"pro.hit.gemius.pl/gemius.js","parameters":{"content_identifier":"949980","content_title":"10/2010","content_type":"article","publication_date":"2010-10-14T20:00:00+00:00","player":1}},"c2cVars":{"contentId":156402,"contentName":"10/2010","contentType":"ContentArticle","contentUrl":"https://www.national-geographic.pl/magazyn/traveler-2010-10-2010/","pageType":"Content","siteCategory":"National Geographic/Magazyn","siteCategoryId":null,"siteCategoryName":"Magazyn","website":"national-geographic-pl"},"relatedEdiPlayer":{"postType":"article","playerType":"related","breadcrumbs":["Magazyn"],"keywords":["alaska","denali","kanada","parki narodowe","porady w podróży","Sport"],"disablePlaylist":false,"disableAds":false,"disableAutoplay":false,"isAdult":false},"sponsorTracking":null,"postMeta":{"client":"national-geographic-pl","schemaId":"https://www.national-geographic.pl/magazyn/traveler-2010-10-2010/#Article","entity":"post","source":"search-api","clientId":"156402"},"recommendedCards":null,"adSettings":{"unitName":"/22760503335/national-geographic.pl/","headerBidder":"none","headerBidderUrl":null,"headerBidderTimeout":1500,"adRefresh":{"enabled":true,"excludedOrderIds":[0],"durationInView":20,"percentageInView":50},"targets":{"configuration":["UAT"]},"lazyLoading":{"enabled":false,"renderMarginPercent":1000,"mobileScaling":0},"stitcher":{"disableAllAdvertising":false},"enableAdvertBeforeBodyOfContent":{"article":true,"recipe":false},"nativeAdvertiser":"none","promoPlacementId":"OeX1ugGDjb3tAIU_ZogyT34acM2hcQMWsNOzmjw2Z8H.w7","permutiveConfig":{"permutiveProjectId":"","permutiveApiKey":"","permutiveDomain":""}},"currentPage":1,"pockets":{"articleContentBottom":[],"articleHeader":[],"articleMeta":[],"aboveFooter":[{"componentId":"im_carousel_card_widget","props":{"data":{"title":"Magazyny","categoryLabels":"hide","categories":[],"tags":[],"tagsOperators":"","articlesType":["offer"],"contentType":"","aspectRatioOverride":"portrait","buttonText":"","buttonLink":"","showDescriptions":false,"showAdvertisingCooperationLabel":false,"showSponsorLabel":false,"showDotsNavigation":false,"numberOfCardsToInclude":4,"numberOfCardsToShowInViewport":4,"pinnedContent":[{"position":1,"content":{"source":"search-api","client":"national-geographic-pl","entity":"offer","clientId":"1029"}},{"position":2,"content":{"source":"search-api","client":"national-geographic-pl","entity":"offer","clientId":"1036"}},{"position":3,"content":{"source":"search-api","client":"national-geographic-pl","entity":"offer","clientId":"1030"}},{"position":4,"content":{"source":"search-api","client":"national-geographic-pl","entity":"offer","clientId":"1031"}}]},"widgetArea":"aboveFooter"}}],"articleActions":[{"componentId":"savePostButton","props":{}}],"articleBelowContent":[{"componentId":"tagCloud","props":{"data":{"taxonomies":["post_tag"]},"widgetArea":"articleBelowContent"}},{"componentId":"burdaffi_legal_notice_id","props":{"data":null,"widgetArea":"articleBelowContent"}}],"articleFooter":[{"componentId":"burdaffi_widget_id","props":{"data":{"widgetId":"f556253187c40d9ef5ec77558c2f6995","wrapperCssClass":"ecomm-boxd"},"widgetArea":"articleFooter"}},{"componentId":"dynamicRelatedContent","props":{"data":{"title":"Zobacz także","limit":8,"showCardLabels":null,"layout":"horizontal","hideOnMobile":false,"smallCardTitles":false,"categories":[],"type":[],"contentType":[],"aspectRatioOverride":"square","hidePublishDateOnCards":true,"hideAuthorNameOnCards":true,"displayCarousel":false},"widgetArea":"articleFooter"}},{"componentId":"im_carousel_card_widget","props":{"data":{"title":"Polecane","categoryLabels":"hide","categories":["wspolpraca-reklamowa"],"tags":[],"tagsOperators":"","articlesType":"","contentType":"","aspectRatioOverride":"square","buttonText":"","buttonLink":"","showDescriptions":false,"showAdvertisingCooperationLabel":true,"showSponsorLabel":false,"showDotsNavigation":false,"numberOfCardsToInclude":20,"numberOfCardsToShowInViewport":4,"pinnedContent":[]},"widgetArea":"articleFooter"}}],"articleSidebar":[{"componentId":"im_carousel_card_widget","props":{"data":{"title":"ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER","categoryLabels":"hide","categories":[],"tags":[],"tagsOperators":"or","articlesType":"","contentType":"","aspectRatioOverride":"portrait","buttonText":"","buttonLink":"","showDescriptions":true,"showAdvertisingCooperationLabel":false,"showSponsorLabel":false,"showDotsNavigation":false,"numberOfCardsToInclude":1,"numberOfCardsToShowInViewport":1,"pinnedContent":[{"position":1,"content":{"source":"search-api","client":"national-geographic-pl","entity":"offer","clientId":"1028"}}]},"widgetArea":"articleSidebar"}},{"componentId":"burdaffi_widget_id","props":{"data":{"widgetId":"d76d0934e79c8039ec2b5b6f926c79d7","wrapperCssClass":"ecomm-narrow"},"widgetArea":"articleSidebar"}}],"pageBottom":[{"componentId":"text","props":{"data":{"title":"Legal notice","text":"
Jakiekolwiek aktywności, w szczególności: pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie, lub inne wykorzystywanie treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, w szczególności w celu ich eksploracji, zmierzającej do tworzenia, rozwoju, modyfikacji i szkolenia systemów uczenia maszynowego, algorytmów lub sztucznej inteligencji jest zabronione oraz wymaga uprzedniej, jednoznacznie wyrażonej zgody administratora serwisu – Burda Media Polska sp. z o.o. Obowiązek uzyskania wyraźnej i jednoznacznej zgody wymagany jest bez względu sposób pobierania, zwielokrotniania, przechowywania lub innego wykorzystywania treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, jak również bez względu na charakter tych treści, danych i informacji.
\r\n
Powyższe nie dotyczy wyłącznie przypadków wykorzystywania treści, danych i informacji w celu umożliwienia i ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz umożliwienia pozycjonowania stron internetowych zawierających serwisy internetowe w ramach indeksowania wyników wyszukiwania wyszukiwarek internetowych.\r\n
„Aj hew speszial prajs for ju, maj frend!” – to zdanie słyszał pewnie każdy, kto podróżował po Afryce Północnej i przynajmniej przechodził koło bazaru. Wiadomo, że Arabowie są urodzonymi handlarzami, a targowanie się, słowne przepychanki co do jakości i ceny towaru są częścią tańca godowego ze sprzedawcą. Super. Tylko że ja akurat tego nienawidzę. Chciałabym zobaczyć cenę, obejrzeć rzecz, zdecydować, zapłacić, wyjść. Szanuję jednak zwyczaje ludzi w krajach o odmiennej kulturze, więc albo sporo przepłacam, albo nie kupuję nic… Są jednak na szczęście miejsca, gdzie targowanie się jest w złym tonie. Często wypada tam coś kupić jako podziękowanie za możliwość dłuższej rozmowy czy zrobienia zdjęcia. Z kolei gdzie indziej kupowanie to prawdziwy rytuał – radość z uczestnictwa w nim znacznie przewyższa późniejszą satysfakcję z zakupu (patrz foto z Japonii powyżej). To wydanie Travelera poświęcamy zatem zakupom w podróży. A wbrew pozorom, skomplikowana to sprawa... Co, gdzie, kiedy i za ile? Polecam! Aha, kiedy będziecie w szale korzystania z dobrodziejstw wyprzedaży (które akurat ruszają), nie zapomnijcie o pilnowaniu torebki. Złodzieje, w przeciwieństwie do was, nie mają wakacji. O tym, jak się ustrzec przed kieszonkowcami, piszemy na stronie 38. A zatem, udanych łowów na zakupach!
Spis treści: Fotoreportaż - Tajskie tatuaże z mocą Poznaj to miejsce - Kraków, największe podziemne muzeum na świecie Tanie podróżowanie - Norwegia. Naturalnie, że tanio WYWIAD – Jasiek Mela jedzie do Kalifornii zdobywać kolejne szczyty TEMAT NUMERU - Zakupy DOOKOŁA ŚWIATA - Karaiby dla salsodziobów Według Jarosława Kuźniara PODRÓŻE Z GWIAZDAMI - Sycylia. Katarzyna Cerekwicka na wyspie jak lawa gorącej MIASTO W 48 GODZIN - Zurych. Luz w środku Europy ADVENTURE - Warto spróbować Sportowy zawrót głowy. Nie róbcie tego w domu! Poradnik Travelera - Skarpetki jak skarb, czyli wybierz swoją parę Felieton – Igor Zalewski. Kupiłem, więc byłem Wpadki w podróży. Nie wylizuj talerza w Chinach
Jakiekolwiek aktywności, w szczególności: pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie, lub inne wykorzystywanie treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, w szczególności w celu ich eksploracji, zmierzającej do tworzenia, rozwoju, modyfikacji i szkolenia systemów uczenia maszynowego, algorytmów lub sztucznej inteligencji jest zabronione oraz wymaga uprzedniej, jednoznacznie wyrażonej zgody administratora serwisu – Burda Media Polska sp. z o.o. Obowiązek uzyskania wyraźnej i jednoznacznej zgody wymagany jest bez względu sposób pobierania, zwielokrotniania, przechowywania lub innego wykorzystywania treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, jak również bez względu na charakter tych treści, danych i informacji.
Powyższe nie dotyczy wyłącznie przypadków wykorzystywania treści, danych i informacji w celu umożliwienia i ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz umożliwienia pozycjonowania stron internetowych zawierających serwisy internetowe w ramach indeksowania wyników wyszukiwania wyszukiwarek internetowych.