35. Maraton Warszawski: zgłosziło się już ponad 10 tys uczestników!
Zdrowy tryb życia to coś, do czego Polacy ostatnio przykładają ogromną wagę. Coraz więcej nas biega. Sprawdzamy się nie tylko na krótszych dystansach. 42 km i 192 chce przebiec w Warszawie ponad 10 tys. osób
Dzisiaj odbyła się konferencja prasowa związana z Maratonem Warszawskiem, który odbędzie się już po raz 35. 29 września 2013 roku. Tym razem to PZU został partnerem największego biegu maratońskiego w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma będzie wspierała jubileuszowy 35. Maraton Warszawski jako sponsor tytularny wydarzenia.
W ciągu ostatniej dekady Maraton Warszawski pokonał drogę, nad którą nie sposób przejść obojętnie. Od imprezy walczącej o przetrwanie do wydarzenia, które lada chwila wkroczy do europejskiej czołówki. Pozyskanie sponsora tytularnego to kolejny etap w rozwoju biegu.
Historia Maratonu Warszawskiego jest zaskakująca. Od imprezy walczącej o przetrwanie, do jednego z najciekawszych wydarzeń biegowych w Europie. Nieprzerwanie od 1979 roku Maraton Warszawski wytycza nowe szlaki dla wszystkich entuzjastów sportów biegowych. Mimo tak pozytywnego odbioru wśród zawodników i kibiców, organizatorzy nie zamierzają osiadać na laurach. Chcą, by Maraton Warszawski był imprezą, z której dumni będą jej uczestnicy i mieszkańcy Warszawy.
- Chcemy się nadal rozwijać - i to szybko. Jesteśmy przekonani, że uda nam się zrealizować cel i sprawić, by Maraton Warszawski szybko osiągnął poziom co najmniej 15 tysięcy uczestników i nie utracił przy tym na jakości. Można to osiągnąć na dwa sposoby: poprzez żmudną, wieloletnią pracę albo przez połączenie sił z potężnym partnerem, który swoim wkładem finansowym umożliwi realizowanie tych działań w znacznie szybszym tempie — mówi Marek Tronina, od 12 lat dyrektor Maratonu Warszawskiego.
Fundacji „Maraton Warszawski” udało się stworzyć imprezę na najwyższym poziomie. Z każdym kolejnym rokiem wydarzenie przyciąga coraz większą liczbę uczestników. Na listach startowych tegorocznej, jubileuszowej edycji Maratonu Warszawskiego, który wystartuje 29 września punktualnie o 9:00, znajduje się już ponad 10 000 osób. Jest wielce prawdopodobne, że po raz pierwszy w historii polskich biegów ulicznych bieg maratoński ukończy pięciocyfrowa liczba uczestników.
- Jest nam niezmierni miło, że jesteśmy częścią tak ważnego wydarzenia. Jako PZU już od dawna jesteśmy obecni w obszarze zdrowia Polaków. Poprzez fundusz prewencyjny każdego roku przekazujemy miliony złotych na liczne projekty dotyczące profilaktyki zdrowotnej i promocji zdrowego trybu życia - mówi Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA i dodaje: - Także nasza oferta produktowa i plany biznesowe kierują się w stronę zdrowia Polaków. Już teraz proponujemy ciekawe rozwiązania, które pozwalają na zapewnienie sobie szybkiego dostępu do wysokiej klasy lekarzy specjalistów. Ale nasze ambicje sięgają znacznie dalej.
Podpisując umowę z organizatorami Maratonu Warszawskiego PZU dołączył do elitarnego grona oficjalnych sponsorów najpopularniejszych światowych maratonów.
Dla firmy zabezpieczającej zdrowie i życie Polaków aspekt prewencyjny takiego wydarzenia jest oczywisty.
- Najważniejsze jest dla nas zaadresowanie tematu zdrowia i profilaktyki do jak najszerszego grona Polaków. Start w maratonie może być zwieńczeniem pięknej przygody z bieganiem. Samo rozpoczęcie treningów to i tak dużo. Dla wielu osób najlepszą motywacją do regularnej aktywności i dbania o zdrowie jest właśnie chęć udziału w tak wyjątkowym wydarzeniu. Wierzę, że dzięki wsparciu PZU Maraton Warszawski będzie się rozwijał oraz inspirował kolejne pokolenia do aktywnego trybu życia i rozważnego dbania o swoje zdrowie – mówi Dariusz Krzewina, prezes zarządu PZU Życie SA.
- PZU jest jedną z najbardziej rozpoznawanych polskich marek. Pasja i ambicje Fundacji "Maraton Warszawski" oraz wiara w nasz projekt i wizję partnera jakim staje się PZU sprawiają, że mogę dziś w sposób otwarty powiedzieć, że chcemy dać już nie tylko Warszawie, ale i Polsce, wydarzenie, które bardzo szybko stanie się corocznym sportowym celem każdego aktywnego Polaka, miejscem wypraw maratońskich turystów całego świata oraz biegiem, który będzie koncentrował na sobie uwagę całego kontynentu. — dodaje Marek Tronina.
Oprócz nowej nazwy imprezy, na zawodników i kibiców tegorocznego Maratonu Warszawskiego czekają też inne niespodzianki przygotowane przy współpracy z PZU, o których będzie można się przekonać już pod koniec września, kiedy rozpocznie się wielkie biegowe święto w samym sercu Warszawy.
Więcej informacji na temat zawodów znaleźć można na stronie internetowej www.maratonwarszawski.com