Reklama

Przygotowania do regat trwają zazwyczaj dwa lata, w tym czasie trzeba przepłynąć samotnie przynajmniej 2000 mil morskich. Radkowi Kowalczykowi udało się wypływać ponad 3000 mil przez rok — spełnił minimum, ale brakowało środków na start. - Dzięki pomocy sponsorów jednak zmierzę się z Atlantykiem—mówi żeglarz.
Udział w umożliwieniu startu Radkowi Kowalczykowi ma również firma Eljacht z Gdańska. Przedstawiciel firmy Raymarine w Polsce wyposażył w sprzęt elektroniczny (m.in. autopilot, VHF oraz GPS, przenośny sterownik autopilota, monitor baterii) jacht Calbud, na którym Radek Kowalczyk zmierzy się z Atlantykiem.
„Radka znamy od lat i obserwujemy uważnie jego karierę. Kiedy zwrócił się do nas o pomoc w wyposażenie jachtu w sprzęt elektroniczny, z radością objęliśmy go naszym sponsorskim programem wsparcia dla polskich żeglarzy. Wcześniej wspieraliśmy również Zbigniewa Gutkowskiego oraz kapitana Tomasza Cichockiego. Cieszymy się, że do naszego zespołu dołączył teraz Radek Kowalczyk. Życzymy mu sukcesu w regatach Mini Transat” – mówi Mirosław Gospodarczyk z firmy Eljacht.
Szczeciński żeglarz ma ambicję stanąć na podium, chociaż, jak podkreśla na liście startowej jest 84 znakomitych zawodników.—Same żeglarskie sławy, mistrzowie świata, mistrzowie olimpijscy. Tym bardziej cieszy stawka i poziom wyścigu w tym roku—dodaje Kowalczyk.
Jachty typu mini to najmniejsze jednostki oceaniczne na świecie. W regatach Mini Transat żeglarze płyną 4200 mil morskich z Francji do Brazylii bez pomocy, nie mają komputerów i telefonów, walczą z pogodą i brakiem snu. Dlatego zawody są uważane za najtrudniejszy na świecie wyścig żeglarzy samotników.
Jacht Calbud zbudowany został wg przepisów klasy Mini. Typ PROTO, czyli najbardziej zaawansowana technologicznie wersja tej klasy jachtów. Jacht powstał w Warszawie w stoczni Jawa Yachts.
Kadłub łodzi, na której do rejsu ruszy Radek, zbudowany wg technologii West System, w której rdzeń stanowi cienka i specjalnie do tego celu przygotowana skleja. Poszycie i warstwa wewnętrzna to laminat epoksydowy na bazie włókna węglowego, kevlarowego i vektranowego z uzupełnieniem maty szklanej typ S.
źródło: Eljacht – www.eljacht.pl

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama