Reklama

Walne Zgromadzenie Eurolot SA zaakceptowało wniosek Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki dotyczący wyboru nowej floty. Eurolot chce jeszcze w pierwszej połowie 2012 roku rozpocząć sukcesywną wymianę swoich samolotów na kanadyjskie Bombardiery Q400 NextGen.

Reklama

Pierwszy nowy samolot pojawi się na trasach obsługiwanych przez Eurolot SA już w maju tego roku. W sezonie letnim do Polski trafi łącznie 8 sztuk najnowszej generacji Bombardierów Q400 NextGen. Linia ma także opcję dodatkową na zakup kolejnych 12 samolotów tego typu.

Chcemy rozwijać naszą linię, chcemy rozwijać siatkę połączeń regionalnych i operować na tej siatce nowymi i nowoczesnymi samolotami - powiedział Mariusz Dąbrowski, Prezes Zarządu Eurolot SA. Wybrany samolot ma doskonałą elastyczność operacyjną, która jest absolutnie niezbędna na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Bombardier Q400 NextGen stwarza nam szansę rozwoju i daje możliwość znaczącej poprawy oferowania.

Polski przewoźnik będzie operował nowymi samolotami zarówno w ramach własnej siatki połączeń jak i na połączeniach wykonywanych dla PLL LOT, które są najważniejszym partnerem Eurolotu.

Jestem przekonany, że Pasażerowie szybko docenią ten wybór, podróże z nami staną się bardziej komfortowe - dodaje Mariusz Dąbrowski – Będziemy mogli latać szybciej i dalej niż teraz.

Samolot Q400 ma znakomite osiągi – dużą prędkość wznoszenia oraz wysoką prędkość przelotową (ok 670 km/h), co sprawia, że czas lotu na połączeniach regionalnych nie odbiega od czasu przelotu samolotem odrzutowym. Przy tym zużywa o ok 30- 40% mniej paliwa, ma też o tyle samo mniejszą niż odrzutowce emisję spalin (na trasach o podobnej długości).

Natężenie hałasu emitowane przez Q400 NextGen jest o ok 15 decybeli niższe niż wymagają tego rygorystyczne przepisy ICAO, dzięki czemu samolot jest bardzo przyjazny w operacjach na lotniska położone w rejonach miejskich. W tym roku planowane jest wprowadzenie do eksploatacji Q400 napędzanego biopaliwem.

Najnowszy pasażerski wariant Q400 NextGen (New Generation), który oficjalnie oferowany jest od 2008 roku, wyróżnia szczególnie nowa aranżacja kabiny i bardziej wygodne fotele. Samolot ma też większe schowki na bagaż podręczny i przyjazne dla oczu oświetlenie - w miejsce dotychczasowych klasycznych żarówek zastosowano diody LED, emitujące jaśniejsze światło. Kabina pasażerska została dodatkowo wyciszona i dostosowana do przewozu nawet 80 pasażerów. W zamówionej przez Eurolot wersji będzie 78 miejsc, co jeszcze bardziej podniesie komfort podróży.

Producent zmodyfikował ostatnio program obsługi, pozwalając na obniżenie kosztów eksploatacji, zredukowane zostało też zużycie paliwa. Żywotność samolotu określono na poziomie 67000 godzin lub 80000 cykli startów/lądowania a opcjonalnie, awionika samolotu dostosowana jest do wykonywania podejść w warunkach CAT IIIA.

Reklama

Samoloty Q400 oraz Q400 NextGen wykorzystywane są przez ponad 40 użytkowników na całym świecie. Do chwili obecnej na ich pokładach podróż odbyło ponad 167 milionów pasażerów. Łącznie flota wszystkich Q400 spędziła w powietrzu ponad 3 mln godzin, wykonując ponad 3,3 mln startów i lądowań.

Reklama
Reklama
Reklama