Reklama

Marka National Geographic kojarzy się z niesamowitymi zdjęciami. Fotografowie z całego świata prezentują swoje prace na łamach tytułu. Warto pamiętać jednak zauważyć, że nie tylko osoby współpracujące z magazynem mogą się pochwalić talentem, ale również nasi użytkownicy.
Społeczność zgromadzona wokół national-geographic.pl robi fantastyczne zdjęcia, którymi dzieli się ze światem w sekcji FOTO. Użytkownicy oceniają je sobie nawzajem, komentują, uczą się od siebie. Głosują na "Zdjęcie dnia społeczności" oraz "Zdjęcie dnia prenumeratorów", a dyrektor artystyczny National Geographic Polska - Wojciech Franus - wybiera kilka zdjęć, które opisuje i opowiada, co jest ich walorem, a co można by było poprawić.
Użytkownicy zorganizowali również wewnętrzny konkurs Konkurs Społeczności. Właśnie została rozwiązana już dziewiąta jego edycja, której temat brzmiał "Co w trawie piszczy?"(zwycięskie zdjęcia możecie zobaczyć w galerii poniżej.
Kolejna edycja konkursu już w sobotę 22 lutego.
Temat X edycji to DRZWI OTWARTE
Zgłaszane prace będzie można oglądać TUTAJ.
O co chodzi w konkursie fotograficznym zorganizowanym przez Społeczność i dlaczego warto brać w nim udział? O tym opowiedzieli nam sami pomysłodawcy.
Redakcja: W jakim celu powołaliście do życia i organizujecie Konkursy Społeczności?
Głównym celem była oczywiście próba podniesienia jakości naszej pracy, naszych fotografii. Wykonując zdjęcia na konkurs, siłą rzeczy podnosimy wymagania względem zdjęć, które chcemy opublikować i które mają rywalizować z innymi zdjęciami. Drugim, nie miej ważnym powodem, była integracja społeczności portalowej oraz dobra, mamy nadzieję zabawa. Ma być funny.

R: Jakie kryteria są brane pod uwagę w czasie oceniania zdjęć?

Przede wszystkim: zgodność z tematem. To wymóg niejako formalny. Reszta to już indywidualne wrażenia uczestników. Zwycięzcę bowiem wyłaniają wszyscy zarejestrowani użytkownicy Portalu chcący oceniać fotografie, oddając po prostu swój głos na wybrane przez siebie prace. Osoba mająca najwięcej ocen (a nie najwyższe oceny) wygrywa. Ufamy, że ilość oddanych głosów odzwierciedla popularność i jakość nagrodzonej w efekcie fotografii. Ideałem byłoby, abyśmy mogli oceniać prace anonimowe, bez informacji o autorze, a nazwisko czy nick laureata poznać po zakończeniu edycji, ale póki co to chyba jeszcze nie jest możliwe.

Reklama

R: Kto decyduje o tym, jaki jest temat kolejnego konkursu?
Osoba, która wygra daną edycję, wybiera temat kolejnej.

R: Jakie są Wasze odczucia po kilku już zorganizowanych edycjach Konkursu?

Widzimy, że konkurs rośnie w siłę. Wzrasta też zainteresowanie, jest nie tylko coraz ciekawiej ale i zabawniej. I o to chodzi.
PRZECZYTAJ REGULAMIN KONKURSU

Reklama
Reklama
Reklama