Reklama

Tuż przy ogrodzeniu na przechodniów spoglądać będzie groźnie blisko 5-metrowy konik polny. Przy wejściu gości powita ogromna, ważąca 95 kilogramów… sympatyczna biedronka. Parkową ławkę dzielić będzie można z ciekawską, 3,5 metrową larwą motyla. Zobaczymy także pojedynek modliszki i muchy, zaradnego jelonka rogacza dźwigającego łup w postaci pieńka, mrówkę opiekuńczo pomagającą wspiąć się na skarpę potomstwu, czy osę czujnie obserwującą wyjście.
Gigantyczne zwierzęta do złudzenia przypominają żywe owady, z tym, że największy ma 5,5 a najmniejszy 2,4 metra długości. Eksponatom towarzyszyć będą tablice informacyjne, na których znajdą się m.in. liczne intrygujące fakty z życia prezentowanych stworzeń. Nad poprawnością merytoryczną wystawy czuwa Polskie Towarzystwo Entomologiczne i Katedra Entomologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Dodatkowo każdemu z owadów towarzyszy przesłanie dla dużych i małych, które w inspirujący sposób pokazuje wartościowe cechy charakteru spotykane zarówno w świecie zwierząt jak i ludzi: zaradności jelonka rogacza, wytrwałości rohatyńca, spostrzegawczości osy czy pracowitość i opiekuńczość mrówek. Jednym zdaniem: zarówno dzieci jak i rodziców czeka niezapomniana entomologiczna przygoda.
To nie pierwsze przedsięwzięcie edukacyjne skierowane do najmłodszych i ich rodziców, prowadzone przez Stary Browar. „Ostatnio uczyliśmy dzieci rozpoznawania tropów zwierząt, teraz chcemy żeby poznały bliżej otaczający nas mikro świat” – mówi Basia Metelska, dyrektor Marketingu i PR Starego Browaru, której zespół odpowiada za przygotowanie wystawy. Przypomnijmy, że wiosną tego roku już po raz kolejny Stary Browar odwiedziły setki wielkanocnych zajęcy, w tym 2,5-metrowe zające-olbrzymy. Akcji towarzyszyły liczne atrakcje i warsztaty plastyczne, które cieszyły się wielkim zainteresowaniem dzieci w każdym wieku.

Wystawa potrwa od 1 lipca do 31 sierpnia 2012 r. i obejmie cały Park Starego Browaru. Wstęp wolny.
Ekologiczno-edukacyjno-artystyczny projekt „Owady giganty” wpisuje się w ideę 50 50 – bazę filozoficzną wszystkich projektów Grażyny Kulczyk, zakładającą, że 50% każdego przedsięwzięcia stanowi sztuka, a drugie 50% determinuje specyfika danego przedsięwzięcia, w tym wypadku biznesu – Starego Browaru. Dzięki takiemu podejściu w miejscach takich jak Stary Browar możliwe jest doświadczanie sztuki w zwykłych, codziennych sytuacjach.
Patronem medialnym wystawy „Owady giganty w Parku Starego Browaru” jest National Geographic.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama