Poznań za pół ceny
Już po raz trzeci odbędzie się akcja „Poznań za pół ceny”. 5 i 6 czerwca w Poznaniu taniej o 50% w hotelach, restauracjach czy muzeach. Taniej będzie można także wypożyczyć quady, skuter, zagrać w golfa i paintball. Na turystów czeka bogaty i darmowy program turystyczny.
Trzecia edycja akcji to przede wszystkim dziesiątki nowych partnerów. Do grona muzeów, hoteli i restauracji dołączyły SPA, pole golfowe i wypożyczalnia skuterów. Do stolicy Wielkopolski będzie można np. przyjechać z Berlina za 19 Euro, a z kilku polskich miast przylecieć taniej samolotem. Miasto oferuje turystom i poznaniakom ponad sto różnych weekendowych atrakcji. Wizyty w muzeach, trasy wycieczkowe, zwiedzanie fortów czy podziemi poznańskiej Fary to oferta dla miłośników historii, kultury i sztuki. Jeśli ktoś szuka wyłącznie aktywnego relaksu i odskoczni, może np. zagrać w paintballl w opuszczonych budynkach dworca.
Dla turystów przygotowano spacery Traktem Królewsko-Cesarskim, podczas których odsłonięte zostaną m.in. tajemnice Ostrowa Tumskiego – miejsca pochówku pierwszych władców Polski. Pokazane zostaną też Stary Rynek z Ratuszem czy Dzielnica Zamkowa z Zamkiem Cesarskim. Wyjątkowo dla turystów otwarte zostaną podziemia Kościoła Farnego, a także fort pruski VIIa, w którym będzie urządzony obóz wojskowy, a po obiekcie oprowadzą przewodnicy przebrani w pruskie mundury. Będzie też można za darmo obejrzeć jeden z najnowocześniejszych w Europie browarów, ale także wziąć udział w specjalnych kursach degustacji, na których uczestnicy dowiedzą się, jak ocenić smak, zapach, wygląd, a nawet dźwięk piwa.
W sobotę 5 czerwca w Muzeum Broni Pancernej zostanie odsłonięta makieta bitwy pod Grunwaldem przygotowywana przez Jacka Czypickiego przez ponad dwa lata.
Makieta złożona jest z 1,5 tysiąca figurek rozłożonych na 15 m. kwadratowych.
Na turystów czeka też wyjątkowa edycja gry miejskiej – tym razem poświęcona kradzieży i odzyskaniu jedynego w Polsce obrazu Claude’a Moneta - Plaża w Pourville.
Akcja „Poznań za pół ceny” organizowana jest już po raz trzeci przez Poznańską Lokalna Organizację Turystyczną. Pierwsza edycja w 2008 r. spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem, a pomysł na turystyczną wyprzedaż został wyróżniony przez Polską Organizację Turystyczną w konkursie na najlepszy produkt turystyczny oraz w prestiżowym konkursie Złote Formaty. Akcję zaczęły kopiować nawet inne miasta.
www.polceny.otowakacje.pl
www.poznan.pl/polceny, www.poznan.pl/halfprice (wersja angielska), www.poznan.pl/zumhalbenpreis (wersja niemiecka)