Samotne podróżowanie
Samemu nudno? Niebezpiecznie? Okazuje się, że liczba podróżujących w pojedynkę rośnie. Dokąd jeżdżą i jak spędzają czas?

Przed samotnym podróżowaniem często powstrzymuje nas strach. Myślimy: jeśli błądzić, to z kimś. Jeśli bawić się- z kimś. W towarzystwie raźniej i bezpieczniej. Chociaż Polacy wciąż najchętniej podróżują parami, przybywa osób, które decydują się wyjeżdżać w pojedynkę. Tak wynika z analiz travelplanet.pl opublikowanych w najnowszym Raporcie Podróżnika 2015, dotyczących wyjazdów turystycznych w poprzednim roku.
Samotni stanowią obecnie niecałe 10% wszystkich turystów i jest to o 2% więcej niż w roku ubiegłym. W tej grupie dominują kobiety, które stanowią niewiele ponad połowę podróżników-samotników. Czym różnią się od pozostałych turystów?
Ulubione kierunki
Jeśli chodzi o kierunki podróży, single najchętniej odwiedzają Egipt, Grecję i Turcję. Popularnością cieszą się też Tunezja czy Bułgaria. Na wybór tych kierunków, mają wpływ ceny wycieczek, gdyż dopłata do pokoju podczas pobytu jednej osoby możne osiągnąć nawet 1/3 ogólnych kosztów wyjazdu – tłumaczy Radosław Damasiewicz z travelplanet.pl.
Dosyć wysoko w hierarchii wakacyjnych kierunków lokuje się także egzotyka. Samotni mężczyźni wyjeżdżają najchętniej na Malediwy, do USA i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Dla podróżujących samotnie kobiet najatrakcyjniejsze kierunki to natomiast Chiny, Izrael i Kenia. Samotne turystki lubią także wypoczywać w Polsce. Urlop w górach, nad morzem czy jeziorami wybierają nawet dwa razy częściej niż ogół turystów korzystających z ofert biur podróży.
Aktywny wypoczynek zamiast luksusu
Zaskakujący może być fakt, że podróżujący samotnie częściej wybierają niższe kategorie hoteli, są też skłonni zrezygnować z hotelowych posiłków, na rzecz lokalnych specjałów i jedzenia w miejskich lokalach. Znacznie częściej wybierają aktywny wypoczynek i uprawianie sportów. Częściej niż leżenie na plaży preferują wycieczki objazdowe połączone ze zwiedzaniem.
Dlaczego podróżujemy w pojedynkę?
Według dr Mai Jedlińskiej z Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wzrost wyjazdów singli, w tym kobiet, to przekraczanie pewnych barier socjologicznych. U niewielu osób zdziwienie budzi już widok turysty samotnie przemierzającego odległe zakątki.
Co więcej, statystyki pokazują, że kobiety znacznie częściej podejmują decyzję, co do miejsca i formy spędzania wakacji. Kobiety są coraz bardziej niezależne i odważne, a samodzielną wyprawę traktują często jako wyzwanie.
Polacy przestają bać się samotnych wypraw, są otwarci na nowe wyzwania oraz lepiej znają języki. Biura podróży z kolei oferują kompleksowe wycieczki z wieloma możliwościami – od leniwego wypoczynku, przez wyjazdy dla bardziej aktywnych, po zwiedzanie najdalszych zakątków świata. Coraz częściej decydujemy się podróżować na własną rękę. Nic, tylko wyjeżdżać!
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Pokazywanie elementu 1 z 1
Zobacz także
Wolniej i uważniej. To główne zasady zrównoważonego podróżowania
Współpraca reklamowa
Projekt Asekol Everest Expedition łączy miłość do podróżowania i ekologii
Współpraca reklamowa
Polecane
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 20
Edukacja bez granic: Akademeia High School i sukces w globalnym świecie
Współpraca reklamowa
Madera: raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku
Współpraca reklamowa
Kierunek: Włochy, Południowy Tyrol. Ależ to będzie przygoda!
Współpraca reklamowa
Komfort i styl? Te ubrania to idealny wybór na ferie zimowe
Współpraca reklamowa
Nowoczesna technologia, która pomaga znaleźć czas na to, co ważne
Współpraca reklamowa
Wielorazowa butelka na wodę, jaką najlepiej wybrać?
Współpraca reklamowa
Z dala od rutyny i obowiązków. Niezapomniany zimowy wypoczynek w dolinie Gastein
Współpraca reklamowa
Polacy planują w 2025 roku więcej podróży
Współpraca reklamowa
Podróż w stylu premium – EVA Air zaprasza na pokład Royal Laurel Class
Współpraca reklamowa
Chcesz czerpać więcej z egzotycznej podróży? To łatwiejsze, niż może się wydawać
Współpraca reklamowa
Portrety pełne emocji. Ty też możesz takie mieć!
Współpraca reklamowa