Slow driving, czyli jazda dla przyjemności
#pięknedrogi.pl to projekt filmowy, który ma na celu odkrycie i pokazanie dziesięciu najpiękniejszych polskich tras. Do wygrania dron!
Wszystko opiera się on na filozofii slow drivingu (jazdy bez konkretnego celu, dla przyjemności), który staje się popularnym trendem w podróżowaniu, także w Polsce.
Mazda CX-3 zostanie zaprezentowana w niestandardowy sposób – jako ambasador podróży, samochód, który pozwala w pełni cieszyć się jazdą. Najnowszy crossover Mazdy, zaprojektowany zgodnie z motywem stylizacji KODO: Dusza Ruchu i wykorzystujący pełną paletę rozwiązań technicznych SKYACTIV będzie głównym aktorem filmu #pięknedrogi.pl
Życie w stylu slow
Zmęczenie zbyt szybkim tempem życia spowodowało, że trend „slow” zaczął gromadzić coraz więcej zwolenników. W Polsce ta idea również dobrze się przyjęła i dynamicznie się rozwija, obejmując kolejne aspekty naszego codziennego funkcjonowania – od jedzenia, przez zakupy, aż po podróżowanie.
U podstaw inicjatyw slow stoi poczucie, że przez pośpiech tracimy każdego dnia to, co najważniejsze – zdrowie, relacje z bliskimi, możliwość pełnego przeżywania ważnych chwil. Idea slow life jest dla wielu tak atrakcyjna właśnie dlatego, że koncentruje się na rzeczach, do których tęskni coraz więcej osób: zachowanie zdrowego balansu między pracą a życiem rodzinnym, czas na odpoczynek, bliskość z naturą czy wreszcie dbanie o siebie – zarówno o to, co jemy, w co się ubieramy, ile kupujemy, jak również w jaki sposób spędzamy wolny czas.
Slow driving, czyli przyjemność z jazdy
W całym nurcie slow pojawia się wiele gałęzi, które skupiają się na konkretnych obszarach życia. Jednym z trendów jest podróżowanie w stylu slow. Taka podróż tym różni się od zwykłej, że nie ma w niej z góry określonego celu i precyzyjnie zaplanowanej trasy. Nie ma wykazu miejsc i zabytków, które trzeba zobaczyć, odhaczając je kolejno z przygotowanej wcześniej listy. Jest zatem więcej miejsca na spontaniczność i odkrywanie nowych, nieprzetartych szlaków. Z tego powodu coraz większą popularnością cieszy się slow driving, czyli jazda dla przyjemności, a nie tylko przemieszczanie się z punktu A do B.
W przypadku slow drivingu jazda jest celem samym w sobie. Pasjonaci tej filozofii często wybierają trasy widokowe, by móc podziwiać pejzaże i cieszyć się bliskością natury. Nie spieszą się – gdy tylko zechcą, mogą się zatrzymać, podziwiać piękno przyrody, zjeść coś w miejscowej restauracji czy poznać bliżej lokalny koloryt miejsca, przez które właśnie przejeżdżają.
Weekendowe wyjazdy
Slow driving może być świetnym pomysłem na spędzenie inspirującego weekendowego wyjazdu, dającego możliwość odpoczynku po ciężkim tygodniu pracy – mówi Magdalena Węglewska, dyrektor PR Mazda Motor Poland. – Tym bardziej, że w Polsce jest naprawdę wiele miejsc czekających na odkrycie, wartych odwiedzenia, które nie znajdują się na standardowych szlakach turystycznych – dodaje.
Piękne drogi w Polsce
Z filozofii slow drivingu narodził się pomysł stworzenia projektu filmowego pod nazwą #pięknedrogi.pl. Ekipa, składająca się z pasjonatów życia slow, wyruszyła w Polskę w poszukiwaniu dziewięciu najpiękniejszych dróg, które będą filmowane głównie z dronów. – Efektem końcowym będzie krótki film, który pomoże nam pokazać polskie drogi w pozytywnym kontekście oraz uświadomić, że nasz kraj jest bogaty w piękne widokowe trasy, które warto przejechać – tłumaczy Magda Węglewska. – Oprócz tego chcemy zachęcić do czerpania przyjemności z jazdy i wypróbowania slow drivingu.
Planowany jest również konkurs dla Internautów na wybór dziesiątej drogi. Do 31 sierpnia na stronie www.pieknedrogi.pl można zgłaszać swoje propozycje. Spośród nadesłanych pomysłów, jury wybierze jedną trasę, która zostanie sfilmowana i znajdzie się w końcowym materiale. Dodatkowo, osoba, która nadeśle zwycięską propozycję, otrzyma nagrodę w postaci drona.
Jury będzie zwracać szczególną uwagę na atrakcyjność zaproponowanej drogi - przede wszystkim na widoki czy ciekawy przebieg zgłoszonej trasy.
Projekt #pięknedrogi.pl prowadzi Mazda Motor Poland. Patronem medialnym jest National Geographic Traveler.