Świadomość klienta
Czteroletnia córeczka sąsiadów potrafi wyśpiewać wszystkie piosenki reklamowe, jakimi z upodobaniem raczą nas, widzów, liczne stacje telewizyjne. Gdy uświadomiłam sobie fakt, że ona to wszystko zapamiętuje, przeraziłam się. My, dorośli na ogół „wpuszczamy” jednym uchem a „wypuszczamy” drugim i po kłopocie. Częstotliwość ich nadawania powoduje wprawdzie, że gdzieś tam „zapadają”w nas, ale nie zastanawiamy się nad tym, gdyż na ogół zdajemy sobie sprawęz siły mechanizmów sprzedaży i marketingu i nie poddajemy się zbyt łatwo sugestiom.

Mamy więc prawidłowo wyrobioną świadomość klienta i dobrze wiemy, że na jej brak liczą wszyscy reklamodawcy. Ale co z dziećmi, które zapamiętują wszystkie te hasełka i slogany? Z pytaniem tym zwróciłam się do dr Teresy Sikory , psychologa z Uniwersytetu Śląskiego, która wyjaśniła to krótko acz treściwie - Ich mózg jest bezbronny wobec ogromu takich bodźców zewnętrznych jak reklama, kampanie pijaroskie czy chwyty marketingowe. Przyjmują to wszystko bezkrytycznie i prawdopodobnie w przyszłości staną się klientami, którymi łatwo będzie manipulować.
Tekst: Agnieszka Budo
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Pokazywanie elementu 1 z 1
Zobacz także
Polecane
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 20
Madera: raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku
Współpraca reklamowa
Kierunek: Włochy, Południowy Tyrol. Ależ to będzie przygoda!
Współpraca reklamowa
Komfort i styl? Te ubrania to idealny wybór na ferie zimowe
Współpraca reklamowa
Nowoczesna technologia, która pomaga znaleźć czas na to, co ważne
Współpraca reklamowa
Wielorazowa butelka na wodę, jaką najlepiej wybrać?
Współpraca reklamowa
Z dala od rutyny i obowiązków. Niezapomniany zimowy wypoczynek w dolinie Gastein
Współpraca reklamowa
Polacy planują w 2025 roku więcej podróży
Współpraca reklamowa
Podróż w stylu premium – EVA Air zaprasza na pokład Royal Laurel Class
Współpraca reklamowa
Chcesz czerpać więcej z egzotycznej podróży? To łatwiejsze, niż może się wydawać
Współpraca reklamowa
Portrety pełne emocji. Ty też możesz takie mieć!
Współpraca reklamowa