W podróży szybka informacja wprost na komórkę
Każdy, kto podróżuje spotkał się z sytuacją, że pytał kogoś o drogę lub poszukiwał pilnie informacji o godzinie następnego pociągu lub samolotu.
Często dzwonimy wtedy do przyjaciół prosząc o przysługę lub pomoc.
W lipcu powstał serwis, który ma pomóc nam w takich sytuacjach. W ciągu kilku minut prosto na telefon komórkowy przychodzi odpowiedź na pytanie gdzie jest bankomat, o której przyjedzie autobus, albo porada jak w obcym języku kupić bilet. Wystarczy wysłać pytanie na numer 71321.
Serwis Ciao! działa w oparciu o sms, gdyż założeniem jego twórców jest zapewnienie dostępności przez całą dobę z dowolnego miejsca. O potrzebie takiej usługi świadczy liczba 1170 pytań, która trafiła do Ciao! w ciągu dwóch tygodni od uruchomienia serwisu.
Odpowiedzi wyszukują ludzie nazywani pilotami Ciao!. Nie jest to automat odpowiadający, ale ludzie, głównie studenci, którzy starają się znaleźć jak najdokładniejszą odpowiedź na zadane pytanie. Kiedy trzeba podrzucą dobry dowcip, sprawdzą prognozę pogody dla wybranego miasta, wynik meczu, który właśnie trwa, informację jaki jest najciekawszy film w kinach czy sugestie gdzie warto wybrać się na randkę dzisiaj wieczorem.
„Najwięcej pytań otrzymujemy w godzinach wczesnopopołudniowych. Ale w nocy nasi piloci również mają co robić, najczęściej otrzymują wtedy wiadomości od osób pilnie potrzebujących informacji albo żartownisiów. Jest to najlepsza pora aby sprawdzić poczucie humoru pilotów na dyżurze. W ostatnich 2 tygodniach średnia długość wyszukiwania odpowiedzi to 6 minut.” – mówi Adam Żegota, jeden z założycieli serwisu.
Korzystający z serwisu zadają również pytania filozoficzne lub po prostu nawiązują kontakt z pilotami. Tak anonimowa forma pozwala na zadawanie pytań, których niektórzy zadawać się wstydzą.
Więcej informacji na stronie www.ciao71321.pl