Wakacyjne oferty lotów: zaplanuj urlop już dziś
W letnim rozkładzie francusko-holenderskiego przewoźnika Air France KLM pojawiły się nowe trasy, większe maszyny i wzrosła częstotliwość lotów do wybranych miast
W letnim rozkładzie francusko-holenderskiego przewoźnika pojawiły się nowe trasy, większe maszyny i wzrosła częstotliwość lotów do wybranych miast
– Tradycyjnie na przełomie marca i kwietnia linie lotnicze ogłaszają swoje rozkłady lotów na sezon wiosenno-letni. Linie Air France KLM co roku dostosowują swoją ofertę lotów biorąc pod uwagę zapotrzebowanie rynku i oczekiwania podróżnych. W tegorocznym, letnim rozkładzie, który będzie obowiązywał do końca października br., pojawiło się wiele dogodnych, nowych połączeń.
Linia KLM między innymi zwiększyła liczbę lotów do Kapsztadu czy Fukuoki. Uruchamiała również nowe trasy średniego i dalekiego zasięgu. Air France wprowadził sporo zmian w siatce połączeń do Ameryki Południowej i jeszcze bardziej widoczny jest silny rozwój całej Grupy w Azji.
Nowości w letniej siatce Air France na trasach dalekiego zasięgu
W Ameryce Północnej francuski przewoźnik w okresie szczytu letniego zwiększył swoją ofertę na trasach do Toronto (loty realizowane będą na maszynach typu Boeing B747-400), Atlanty, Meksyku (w sezonie pojawią się 3 dodatkowe połączenia realizowane samolotami Boeing B777-200 ).
A codzienne loty do San Francisco obsługiwać będzie bardzo popularny wśród pasażerów gigantyczny, dwupoziomowy Airbus A380, który jednorazowo może zabrać na pokład ponad pół tysiąca pasażerów. Do turystycznej mekki – Cancún – miasta położonego w Meksyku, na wybrzeżu Morza Karaibskiego, Air France uruchomił 3 dodatkowe loty w tygodniu samolotem Boeing B777-300. Nazwa miasta pochodzi prawdopodobnie od Kaan kuum, co w języku Majów oznacza "gniazdo węży". Dzisiejsza pisownia, to fonetyczny zapis tego słowa po hiszpańsku.
Znacząco zmieniła się także siatka połączeń Air France w Ameryce Południowej. Obecnie do Brazylii realizowane są loty codziennie, a dodatkowo pojawią się 3 dodatkowe połączenia na większych niż poprzednio maszynach typu Boeing B777-200. Natomiast do Sao Paulo do końca lata będzie latał słynny gigant Airbus 380, a na trasie do Rio de Janeiro i Limy zaczną latać maszyny typu Boeing B777-300, dzięki którym zwiększy się liczba miejsc dostępnych dla pasażerów. Ponadto do stolicy Peru począwszy od czerwca br. pojawią się aż 4 dodatkowe połączenia w tygodniu. Nadal obowiązuje rozszerzona zimą zeszłego roku oferta na wyloty do Buenos Aires, Montevideo i Panama City. Przeloty do tych miast realizowane się codziennie samolotami typu Boeing B777-200.
„Ogromna sieć połączeń obejmująca sześć kontynentów, w tym najodleglejsze zakątki jest naszym głównym atutem w konfrontacji z przewoźnikami niskokosztowymi. Obecnie obsługujemy łącznie 243 porty lotnicze zlokalizowane w 100 krajach, a nasza flota liczy ponad 550 samolotów.” – powiedziała Chloe Marchand, Dyrektor Generalna Air France KLM w Polsce. „Ponadto z roku na rok stajemy się coraz bardziej elastyczni. W zależności od pory roku i popytu zamykamy mniej popularne kierunki lub zwiększamy liczbę miejsc do tych z większym potencjałem.” – dodała Chloe Marchand.
Nowe kierunki i silny rozwój Air France w Azji, Indonezji i Afryce
Nowością jest uruchomienie codziennych przelotów do japońskiego Narita oraz dwóch lotów na lotnisko Haneda, znajdującego się bliżej centrum Tokio (nocnym samolotem Boeing B777 - 300 i rejs w ciągu dnia maszyną typu Boeing B777 – 200). Wzmocniona zostanie również i tak już imponująca siatka połączeń francuskiego przewoźnika do Chin. Na trasie do Szanghaju pojawią się 4 dodatkowe przeloty w tygodniu obsługiwane za pomocą gigantycznych samolotów Airbus A380. Natomiast połączenia do Pekinu i Wuhan zostaną rozszerzone o 3 przeloty w tygodniu i więcej miejsc w samolocie. Silny rozwój oferty w Azji Południowo-Wschodniej to także dodatkowe przeloty do Bangkoku (5 zamiast 4) oraz Indonezji. W sezonie letnim pojawią się aż 3 dodatkowe połączenia do Singapuru oraz 4 do Kuala Lumpur.
Air France wprowadził także korzystne zmiany dla wylatujących na Karaiby oraz krajów Ameryki Łacińskiej, szczególnie w okresie letniego szczytu. Do największego miasta Gujany Francuskiej – Cayenne będą z paryskiego lotniska latały 3 dodatkowe samoloty tygodniowo, a na Dominikanę dostępnych będzie aż 5 rejsów tygodniowo.
W rejonie Oceanu Indyjskiego, na wyspę Reunion realizowanych będzie więcej lotów niż poza sezonem letnim (w skali tygodnia będzie to wzrost z 6 do 7 dziennych lotów oraz z 5 do 7 nocnych lotów).
Z kolei na kontynencie afrykańskim Jaunde zyskała dodatkowe połączenie przez Bangi. Zmiany poczyniono również we flocie Air France, która obsługuje ten rejon świata. Do Pointe Noire dodatkowe loty realizowane będą samolotem typu Airbus A330, do Dakaru Boeing B777-300 (zamiast z B777-300), a do Abidżan Boeing B777-200.
Nowości w ofercie KLM na trasach dalekiego i średniego zasięgu
Nowością w ofercie KLM na trasach międzykontynentalnych jest połączenie z Santiago de Chile z przesiadką w Buenos, uruchomione w lutym tego roku. Natomiast w haromonogramie holenderskiego przewoźnika na trasach średniego zasięgu pojawiło się nowe połączenie do Florencji (od zimy 2013/2014) oraz trzy inne kierunki europejskie: Turyn (14 lotów tygodniowo) oraz Bilbao i Zagrzeb (7 lotów tygodniowo). Ponadto zwiększono liczbę lotów do Kapsztadu (z 4 do 5), Quito/Guayaquil (z 5 do 7) oraz Fukuoka (z 3 do 4). Więcej lotów w skali tygodnia realizowanych będzie również do Moskwy (z 2 do 3), Anten (z 1 do 2), Bergen (z 4 do 5), Wiednia, Pragi i Wenecji (z 28 do 29 tygodniowo) oraz do Aberdeen (z 35 do 36). Ponadto KLM zaczął latać codziennie do Nowego Jorku (wcześniej loty 5 razy w tygodniu realizowane były we współpracy z liniami Delta).
Warto wspomnieć, że wszystkie loty Air France i KLM realizowane się zawsze z przesiadką w portach bazowych w Paryżu i Amsterdamie. W rozkładzie letnim między Warszawą a Paryżem realizowane są 27 rejsy tygodniowo, a między Warszawą a Amsterdamem – 21 rejsów tygodniowo. Rozkład letni obowiązuje od 30 marca do 25 października br.