Zbuduj własną linię lotniczą i zarządzaj nią!
KLM stworzył grę pozwalająca graczom budować i zarządzać własną linią lotniczą. Aviation Empire (Imperium Lotnictwa) jest grą strategiczną stworzoną w 3D, dostępną na urządzeniach z systemami iOS i Android.
Gracze Aviation Empire mają za zadanie zainwestować we flotę, zbudować międzynarodową siatkę połączeń i rozwijać własne lotniska. Aplikacja łączy wymiar cyfrowy z prawdziwym światem, np. używając systemu nawigacji satelitarnej (GPS) użytkownicy Aviation Empire mogą odblokować blisko 70 portów lotniczych na całym świecie. Aplikacja jest darmowa, płatne są wyłącznie zaawansowane funkcje.
Opcja „in-app purchases” umożliwia użytkownikom dodatkowe zakupy, dzięki którym mogą oni rozszerzać i personalizować swoje floty. Poza zbieraniem punktów, gracze również zdobywają odznaki. Logując się z konta na portalu social media mają możliwość dzielenia się swoimi osiągnięciami z przyjaciółmi. Rankingi pokazują pozycje graczy na świecie w odniesieniu do ich przyjaciół.
- Ogromny potencjał rynku gier oraz rosnące zapotrzebowanie na interakcje stwarza KLM okazję do budowania i wzmacniania relacji z podróżującymi i potencjalnymi klientami. Avia-tion Empire dedykowany jest wszystkim tym, którzy lubią gry strategiczne – powiedział Pie-ter Elbers, Dyrektor Zarządzający & Dyrektor ds. Operacyjnych w KLM.
- Możliwość meldowana się za pomocą GPS-u buduje relacje między Aviation Empire i globalną siecią połączeń KLM. Grę będziemy nadal rozwijać w ciągu najbliższych kilku miesięcy i dalej wzmacniać więź między światem cyfrowym i realnym – dodał Martijn van der Zee, Wiceprezes ds. Dystrybucji i Handlu Elektronicznego w AIR FRANCE KLM.
Gra powstała w wyniku ścisłej współpracy KLM z wyspecjalizowanymi firmami – Monpellier Venture i Little Chicken Game Company. Współtworzyło ją około 180 beta testerów, którzy pracowali nad optymalizacją jej poszczególnych elementów. Aplikacja ma również swój fan page na Facebooku (facebook.com/AviationEmpire), który łączy graczy, buduje więź z marką KLM oraz z developerami gry.
KLM była jedną z pierwszych linii lotniczych, która zaoferowała całodobowy serwis social media i wprowadziła innowacyjną usługę Meet & Seat. Dzięki portalom społecznościowym pasażerowie mogą dobierać sobie towarzyszy podróży, np. wybrać miejsce obok osoby
o podobnych zainteresowaniach.