Reklama

Linie lotnicze Air France i KLM, rewolucjonizując swoje nowe kabiny Biznes, tradycyjnie zaprosiły do współpracy znanych i cenionych projektantów. Wśród nich znaleźli się m.in. Mark Collins z Design Investments, holenderscy projektanci – Hella Jongerius i Marcel Wenders oraz dom mody Viktor & Rolf. Powierzono im ambitne zadanie: stworzenie niepowtarzalnego i funkcjonalnego produktu, który sprosta wymaganiom pasażera Klasy Biznes podczas długich lotów.

Reklama

Nowa era w podróżach służbowych
Nowoczesne fotele Air France w Klasie Biznes są najważniejszym elementem wprowadzanych zmian. Ich niestandardowe wyposażenie pozwala pasażerom poczuć się jak w domu, a gdy tylko zechcą, strefa relaksu i wyciszenia błyskawicznie zamieni się w podniebne biuro. Wyjątkowa konstrukcja foteli w Klasie Biznes to wspólne dzieło projektanta Marka Collinsa z Design Investments, agencji wzornictwa Brandimage oraz Zodiac Aerospace, światowego lidera w produkcji foteli. Eleganckie, w ciepłych kolorach fotele, tworzą zupełnie nową jakość w doświadczeniu podróży. Ich ergonomiczne krzywizny otulają bezpiecznie podróżnych, zapewniając atmosferę prywatności podczas lotu. Skórzany podłokietnik od strony przejścia między rzędami opuszcza się całkowicie, zapewniając dodatkową przestrzeń w czasie odpoczynku. Fotel może także błyskawicznie zamienić się w rozkładane łóżko. To dopiero przedsmak metamorfozy na pokładzie samolotów Air France. Każdy pasażer Klasy Biznes ma wygodny dostęp do centralnego przejścia między rzędami i może swobodnie poruszać się w trakcie lotu. Osoby zajmujące miejsca obok siebie mają do dyspozycji ruchomą przegrodę pomiędzy dwoma fotelami, która pomaga dodatkowo odizolować się od współpasażerów, a w przypadku jej opuszczenia, zapewnia bliskość osobom podróżującym razem. Sztywna obudowa fotela zapewnia dyskretne miejsce do pracy i odpoczynku oraz sprawia, że po rozłożeniu fotela podróżny nie narusza przestrzeni osobistej innych pasażerów. Większy o 25 procent regulowany stolik może posłużyć jako wygodny stół do pracy, a dodatkową powierzchnię zapewnia drugi ruchomy boczny stolik. Projektanci zadbali także o efektywne wykorzystanie przestrzeni bagażowej i nowoczesne oświetlenie. Książki, czasopisma lub tablety bez problemu mieszczą się w kieszeni łatwo dostępnej nawet po rozłożeniu fotela. Nowością jest osobisty, elegancki, podświetlany schowek na drobiazgi. Fotele zostały wykonane ze najlepszej jakości szlachetnych materiałów, z dbałością o wykończenie i estetykę.

Vintage i wysublimowany smak
Nowe, wzbogacone zestawy akcesoriów podróżnych i kosmetycznych są obecnie oferowane w postaci kosmetyczek w czterech kolorach, które są wręczane przez personel pokładowy na samym początku podróży. Zestawy zawierają drobne akcesoria i kosmetyki przydatne w podróży: krem nawilżający Clarins, opaskę na oczy, balsam do ust, łyżka do butów, zestaw higieny ust, zatyczki do uszu i grzebień. Kosmetyczki w stylu vintage są milą pamiątką z podróży, szczególnie, że ich projekt nawiązuje do oryginału rozdawanego na pokładzie legendarnego Concorde. Kosmetyczka ozdobiona charakterystycznym elementem graficznym Air France została zaprojektowana jako unikatowy prezent, który pasażerowie mogą zabrać ze sobą.

Dopełnieniem przyjemnego lotu są wyborne posiłki serwowane kolejno na lnianych obrusach, niczym w eleganckiej restauracji. Menu jest przygotowywane przez cenionych francuskich kucharzy. Od kwietnia br. menu tworzy Régis Marcon – nagrodzony 3 gwiazdkami Michelin. Dodatkowo Air France częstuje swoich gości szampanem i serwuje wyborne roczniki win. Nowa zastawa stołowa, autorstwa projektantów cieszących się międzynarodową sławą – dopełnia całości wrażeń estetycznych.

Francuska linia od początku istnienia współpracowała z najzdolniejszymi projektantami. Mundury dla załogi francuskiego przewoźnika tworzyły słynne domy mody m.in. Dior, Carven, Louis Féraud, Ricci , a obecnie Christian Lacroix.

Odnowiona Klasa Biznes KLM
World Business Class – czyli Klasa Biznes na lotach dalekiego zasięgu w nowej odsłonie to dzieło światowej sławy, holenderskiej projektantki Helli Jongerius, która stworzyła stylowe i przytulne wnętrze, dbając przy tym o ekologię. W swoim projekcie wykorzystała tkaniny z wełny z recyclingu, wycofane z użytku stroje stewardes oraz przetworzone wykładziny zdobiące w przeszłości samoloty KLM. Obecnie długość foteli po całkowitym rozłożeniu wynosi 207 cm długości, co sprawia, ze KLM oferuje najdłuższe łóżka wśród europejskich przewoźników lotniczych. Fotele zostały wyposażone w osobisty system rozrywki oraz jeden z największych na rynku – 17 calowy ekran. W tym przypadku również zastosowano sztywna obudowę fotela, która daje poczucie prywatności. W ten sposób zapewniono bardziej kameralny i przytulny wystrój kabiny nawiązujący do domowych warunków. Między fotelami zamontowano dodatkowe ścianki separujące zwiększające poczucie intymności. Podobną funkcję pełni także sama obudowa fotela.

Podniebna uczta dla businessmana
W czasie lotu World Business Class, pasażer ma do wyboru 3-daniowy posiłek skomponowany przez słynnych szefów kuchni, w przeszłości byli to m.in. Jonnie Boer, Richard Ekkebus i Onno Kokmeijer. Od grudnia 2013 roku za menu w Klasie Biznes linii KLM odpowiada ceniony holenderski szef kuchni Sergio Herman, nagrodzony trzema gwiazdkami Michelin. Za wybór wyśmienitych win odpowiada wybitny specjalista w tej dziedzinie oraz dziennikarz – Hubrecht Duijker. Przy selekcji odpowiednich gatunków tych szlachetnych trunków bierze on pod uwagę zarówno menu jak i fakt, że odczuwanie smaków na dużych wysokościach jest inne niż na ziemi.

Menu w Klasie Biznes zmienia się co tydzień, a podróżni mają do wyboru np. duszoną dziczyznę lub dorsza w curry w sosie kokosowo-cytrynowym. Dopełnieniem jest kieliszek wybornego wina oraz inne napoje. Wszystkie posiłki serwowane są na oryginalnej zastawie, nawiązującej do holenderskich tradycji ceramicznych, zaprojektowanej przez holenderskiego projektanta Marcela Wandersa. Projektantom powierzono również stworzenie zestawów kosmetyków i akcesoriów podróżnych w wersji damskiej i męskiej. Nowy zestaw to dzieło słynnego domu mody Viktor & Rolf.

Reklama

Kolejnym ciekawym holenderskim akcentem są pamiątki przygotowane dla pasażerów World Business Class – ceramiczne miniaturki kamienic wypełnione holenderskim ginem. Charakterystyczne biało-niebieskie „domki” wykonane są z oryginalnej porcelany z Delft. To repliki zabytkowych, autentycznych kamienic, które można zobaczyć „na żywo” w Amsterdamie i w innych miastach Holandii. Co roku, w dniu swoich urodzin KLM włącza do kolekcji nową miniaturkę, a zbiór liczy już 94 modeli – tyle ile lat ma KLM.

Reklama
Reklama
Reklama