Reklama

W tym artykule:

  1. Grafik mógł poszaleć i to zrobił
  2. Samowystarczalny długodystansowiec
  3. Najbardziej kolorowy w ofercie
Reklama

Kampery zazwyczaj są produkowane w kolorze białym, bo ten kolor najmocniej odbija światło, dzięki czemu wewnątrz jest trochę chłodniej niż np. w czarnym.

– Nasz pojazd zazwyczaj jest w ruchu z racji swoich predyspozycji, więc temperatura nie jest problemem. Pojazd jest wyposażony w układ wentylacji wnętrza, który dodatkowo wspomaga wietrzenie, gdyby naprawdę zrobiło się ciepło podczas postoju – mówi Daniel Heina, właściciel kampera.

Grafik mógł poszaleć i to zrobił

Pomysł, żeby ozdobić kamper, dojrzewał w jego głowie od dłuższego czasu. Miało być fantazyjnie, a przy okazji chciał pokazać, jakie są techniczne możliwości oklejania pojazdów, gdyż jest właścicielem firmy IT’S WRAP, która właśnie tym się zajmuje. Szczegółowy projekt oklejenia oddał w ręce Michała Małachowskiego z firmy Małachowski Projekt.

– Zależało mi z jednej strony na bardzo oryginalnym wyglądzie kampera, a z drugiej na wykorzystaniu różnych rodzajów folii – mówi Małachowski.

Najpierw samochód był oklejany foliami metalizowanymi z nadrukowaną grafiką, potem wybiórczo z grafiką świecącą, a na końcu folią strukturalną Di-Noc. Ta ostatnia jest odpowiedzialna za inną fakturę w niektórych miejscach. Z kolei folia świecąca powoduje, że w nocy w świetle UV lub lamp błyskowych wybrane elementy dodatkowo połyskują.

– Grafik miał przestrzeń, żeby poszaleć i poszalał nawet bardzo – ocenia efekt Heina i zwraca uwagę, że stylistyka street artu nawiązuje do klimatu poznańskiej Śródki, gdzie mieści się jego firma. Jest tam sporo filarów mostów, czy opuszczonych budynków, które są polem działalności grafficiarzy.

TOP 5 europejskich państw do podróżowania kamperem. Wśród nich Polska

Polacy pokochali podróżowanie kamperami w ubiegłorocznym lockdownie, ale trend utrzymuje się do dziś. Podpowiadamy, jak wynająć samochód turystyczny i gdzie wybrać się na wakacyjny wyjazd.
Wakacje kamperem
fot. Getty Images

Samowystarczalny długodystansowiec

Kamper jest w trasie od początku czerwca, do tej pory przejechał już około 20 tys. kilometrów po europejskich drogach. Był między innymi w Alpach, pokonując kręte drogi i niezliczoną ilość przewyższeń.

– Zatrzymywaliśmy się tam na bardziej dzikich kempingach na jeden dwa dni. W takich podróżach on się najlepiej sprawdza – mówi Heina.

Kamper ma profesjonalną zabudowę na busie renomowanej firmy z branży, takie rozwiązanie to kompromis między dużą mobilnością a przestrzenią życiową. Właścicielom zależało na tym, aby pojazd był bardziej samowystarczalny niż te większe, bardziej stacjonarne, których użytkownicy chcą dojechać na kemping, tam przebywać przez ponad tydzień i korzystać na bieżąco z kempingowej infrastruktury.

– Nasz kamper to wersja długodystansowa. Ma na dachu baterie słoneczne, bardziej pojemne akumulatory, pompę, którą można pobrać wodę np. ze strumienia i duży zbiornik na nią – wymienia Heina, który już planuje podróże na długie dystanse z celem jak najbliżej natury.

5 najczęściej popełnianych błędów podczas pierwszej podróży kamperem

Od wyboru niewłaściwego typu auta po błędy w pakowaniu - eksperci radzą, na co zwrócić uwagę zanim zdecydujesz się na wynajem lub zakup samochodu kempingowego.
kamper
Getty Images

Najbardziej kolorowy w ofercie

Jego pojazd budzi bardzo duże zainteresowanie ze względu na swoją odmienność.

– Nie da się pozostać niezauważonym. Podchodzili do nas właściciele innych kamperów, przyglądali mu się z bliska, pytali: jak to jest zrobione, czy możemy dla nich też coś podobnego zrobić – opowiada Heina.

W tej chwili jest to najbardziej kolorowy kamper w ofercie Camptoo.

– Być może niedługo pojawi się kolejna podobnie fantazyjna maszyna, tym razem bardziej off-roadowa – zdradza Jacek Fior z Camptoo.

Reklama

Oryginalny pojazd można wypożyczyć za pośrednictwem Camptoo, platformy sharing economy, która łączy właścicieli kamperów z chętnymi do ich wynajęcia. Na całym świecie korzysta z niej już ponad 10 tys. użytkowników.

Reklama
Reklama
Reklama