Czy Polacy potrzebują adrenaliny?
Większość Polaków jest przekonanych, że żyliby pełniej, gdyby zdecydowali się przełamywać swoje bariery (62%), zrobili coś, czego się wcześniej bali (59%) i przesuwali granice swoich możliwości (58%) – tak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Nerohm, na zlecenie hiszpańskiej marki motoryzacyjnej CUPRA1. Dlaczego więc tego nie robią?

- Promocja
- Jesteśmy społeczeństwem, które charakteryzuje restrykcyjność, czyli przekonanie, że czerpanie radości powinno być nadzorowane i ściśle regulowane. Ciągnie więc nas do doświadczania pełni życia, ale jednak w pewnych granicach bezpieczeństwa – komentuje wynik badania dr hab. Beata Pająk-Patkowska, psycholog społeczny z Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu.
Badanie zostało przeprowadzone autorską metodą badawczą iCode, która wykorzystuje zaawansowane algorytmy, łączące neuronaukę, psychologię i sztuczną inteligencję, umożliwiając maksymalnie trafny pomiar emocji, w efekcie ujawniając nie tylko to, co deklarujemy, ale również to, co tak naprawdę myślimy.
Respondenci odpowiedzieli także na pytania o to, kto im imponuje. Dla 70% są to osoby, które decydują się na przesuwanie własnych granic. Co ciekawe, 44% osób badanych z wysoką pewnością zadeklarowało, że żyliby pełniej, gdyby zrobili coś pozytywnie szalonego, ale tylko 38% respondentów jest przekonanych o tym, że imponuje im to u innych. Wynik ten może wskazywać na tendencję do większego usprawiedliwiania szalonych zachowań u siebie niż u innych.
-Adrenalina mnie napędza. Przesuwanie własnych granic jest dla mnie inspiracją do podejmowania kolejnych wyzwań zarówno w sporcie jak i w życiu prywatnym. Codziennie szukam w sobie odwagi, by sięgać po więcej – mówi Szymon Godziek, jeden z najlepszych na świecie zawodników freestyle MTB oraz freeride oraz ambasador marki CUPRA. Sportowiec w październiku stanął na podium Red Bull Rampage, najbardziej ekstremalnych zawodów rowerowych na świecie, zajmując drugie miejsce. To jedyny Polak w historii, który został zaproszony do tej rywalizacji. Celem wspólnych działań CUPRY z Szymonem jest zachęcenie Polaków do odważnego spełniania swoich marzeń.
Badanie przeprowadzone z instytutem badawczym Neurhom jest wstępem d
1 z 2

Bartek Woliński
2 z 2

CUPRA - intensywne emocje - infografika
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Pokazywanie elementu 1 z 1
Zobacz także
Polacy planują w 2025 roku więcej podróży
Współpraca reklamowa
Polecane
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 20
Edukacja bez granic: Akademeia High School i sukces w globalnym świecie
Współpraca reklamowa
Madera: raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku
Współpraca reklamowa
Kierunek: Włochy, Południowy Tyrol. Ależ to będzie przygoda!
Współpraca reklamowa
Komfort i styl? Te ubrania to idealny wybór na ferie zimowe
Współpraca reklamowa
Nowoczesna technologia, która pomaga znaleźć czas na to, co ważne
Współpraca reklamowa
Wielorazowa butelka na wodę, jaką najlepiej wybrać?
Współpraca reklamowa
Z dala od rutyny i obowiązków. Niezapomniany zimowy wypoczynek w dolinie Gastein
Współpraca reklamowa
Polacy planują w 2025 roku więcej podróży
Współpraca reklamowa
Podróż w stylu premium – EVA Air zaprasza na pokład Royal Laurel Class
Współpraca reklamowa
Chcesz czerpać więcej z egzotycznej podróży? To łatwiejsze, niż może się wydawać
Współpraca reklamowa
Portrety pełne emocji. Ty też możesz takie mieć!
Współpraca reklamowa