Czy Polacy potrzebują adrenaliny?
Większość Polaków jest przekonanych, że żyliby pełniej, gdyby zdecydowali się przełamywać swoje bariery (62%), zrobili coś, czego się wcześniej bali (59%) i przesuwali granice swoich możliwości (58%) – tak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Nerohm, na zlecenie hiszpańskiej marki motoryzacyjnej CUPRA1. Dlaczego więc tego nie robią?
- Promocja
- Jesteśmy społeczeństwem, które charakteryzuje restrykcyjność, czyli przekonanie, że czerpanie radości powinno być nadzorowane i ściśle regulowane. Ciągnie więc nas do doświadczania pełni życia, ale jednak w pewnych granicach bezpieczeństwa – komentuje wynik badania dr hab. Beata Pająk-Patkowska, psycholog społeczny z Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu.
Badanie zostało przeprowadzone autorską metodą badawczą iCode, która wykorzystuje zaawansowane algorytmy, łączące neuronaukę, psychologię i sztuczną inteligencję, umożliwiając maksymalnie trafny pomiar emocji, w efekcie ujawniając nie tylko to, co deklarujemy, ale również to, co tak naprawdę myślimy.
Respondenci odpowiedzieli także na pytania o to, kto im imponuje. Dla 70% są to osoby, które decydują się na przesuwanie własnych granic. Co ciekawe, 44% osób badanych z wysoką pewnością zadeklarowało, że żyliby pełniej, gdyby zrobili coś pozytywnie szalonego, ale tylko 38% respondentów jest przekonanych o tym, że imponuje im to u innych. Wynik ten może wskazywać na tendencję do większego usprawiedliwiania szalonych zachowań u siebie niż u innych.
-Adrenalina mnie napędza. Przesuwanie własnych granic jest dla mnie inspiracją do podejmowania kolejnych wyzwań zarówno w sporcie jak i w życiu prywatnym. Codziennie szukam w sobie odwagi, by sięgać po więcej – mówi Szymon Godziek, jeden z najlepszych na świecie zawodników freestyle MTB oraz freeride oraz ambasador marki CUPRA. Sportowiec w październiku stanął na podium Red Bull Rampage, najbardziej ekstremalnych zawodów rowerowych na świecie, zajmując drugie miejsce. To jedyny Polak w historii, który został zaproszony do tej rywalizacji. Celem wspólnych działań CUPRY z Szymonem jest zachęcenie Polaków do odważnego spełniania swoich marzeń.
Badanie przeprowadzone z instytutem badawczym Neurhom jest wstępem d
1 z 2
Bartek Woliński
2 z 2
CUPRA - intensywne emocje - infografika