Reklama

W tym artykule:

  1. Pierwsza linia lotnicza dla psów na świecie
  2. Latanie z psem w praktyce
  3. Ile kosztuje lot z psem w pierwszej klasie?
Reklama

Podróżowanie ze zwierzętami domowymi, zwłaszcza loty samolotem z psem, mogą być stresującym przeżyciem. Zarówno dla czworonoga, jak i właściciela. Większość linii lotniczych oferuje możliwość przewozu małych psów. Oczywiście pod warunkiem, że mieszczą się one w specjalnej torbie transportowej i nie przekraczają określonej wagi. Oczywiście przed planowaniem podróży warto skontaktować się z wybraną linią lotniczą, aby dowiedzieć się o jej polityce dotyczącej przewozu zwierząt. Zasady mogą się różnić w zależności od przewoźnika.

Pierwsza linia lotnicza dla psów na świecie

Rewolucję w psich lotach ma wprowadzić Bark Air. Butikowa linia lotnicza reklamuje się jako pierwszy na świecie przewoźnik, który na pierwszym miejscu stawia komfort czworonogów, a dopiero na drugim ich „ludzkich towarzyszy”. – Od rezerwacji do przybycia, po usługi podczas lotu i zejście z pokładu samolotu, psy będą VIP-ami i będą traktowane w niezwykle luksusowy sposób – podkreślają pracownicy BARK Air w oświadczeniu prasowym.

Linia lotnicza dla psów ma już za sobą inauguracyjny lot. W środę 22 maja na pokładzie samolotu z Nowego Jorku do Los Angeles podniebną podróż odbyło sześć psów różnych ras. Towarzyszyło im 11 ludzi (w tym załoga). W trakcie lotu psy mogły liczyć między innymi na przekąski o smaku kurczaka oraz specjalnego gryzaka w formie buta. Jak przekazała Katharine Enos z BARK Air w rozmowie z serwisem NPR, „na pokładzie nie było żadnego dramatu”. Czworonogi czuły się na tyle komfortowo, że ucięły sobie drzemkę w tracie podróży.

Psi przewoźnik to kolejny produkt marki BARK, która oferuje między innymi dietę pudełkową z codziennymi posiłkami dla czworonogów. Pomysł stworzenia pierwszej takiej linii lotniczej na świecie zrodził się ponad 10 lat temu. Za efekt odpowiada współzałożyciel i dyrektor generalny Matt Meeker. Inspiracją dla stworzenia BARK Air był jego własny, nieżyjący już pupil. Dog niemiecki o imieniu Hugo podróżował z Mattem, ale ze względu na swoje gabaryty musiał latać w przestrzeni ładunkowej, co dla zwierząt jest niezwykle stresującym i dezorientującym doświadczeniem.

Latanie z psem w praktyce

Podróżni przybywają wraz z pupilami na lotnisko na godzinę przed lotem. Wówczas przeprowadzona jest prosta kontrola bezpieczeństwa, bez kolejek i klatek. Wszystko po to, aby jak najmniej stresować zwierzęta. Następnie jeszcze przed wystartowaniem samolotu konsjerż BARK Air pomaga psom oswoić się z nową przestrzenią i dostosować kabinę do ich potrzeb.

We flocie przewoźnika znalazły się samoloty Gulfstream G5. Jak czytamy na oficjalnej stronie internetowej linii lotniczych, fotele nie są sprzedawane w pełnym wymiarze, dzięki czemu wszyscy podróżni mają wystarczająco dużo miejsca. Po wejściu na pokład psom podawany jest wybrany napój. Poza przekąskami w trakcie podróży z myślą o psach kabina została wyposażona w środki uspokajające, w tym feromony, muzykę czy ciepłe ręczniki o zapachu lawendy.

Najmądrzejsze rasy psów. Psychologowie opracowali ranking

Właścicieli psów nie trzeba długo przekonywać, że te czworonogi należą do jednych z bardziej inteligentnych zwierząt. Potwierdzają to badania kanadyjskiego psychologa, który opisał niez...
najmądrzejsze rasy psów
Najmądrzejsze rasy psów. Psychologowie opracowali ranking. Fot. Nataba/Getty Images

Ile kosztuje lot z psem w pierwszej klasie?

Wystartowanie BARK Air wywołało niemałe poruszenie w branży. Podróżujący z czworonogami nie ukrywają, że ceny biletów są ich zdaniem za wysokie. Bilety na lot między Nowym Jorkiem a Los Angeles kosztują 6 tysięcy dolarów za jednego psa i jednego człowieka. Z kolei podróż na trasie Nowy Jork – Londyn to wydatek rzędu 8 tysięcy dolarów.

Bilet upoważnia do przelotu na pokładzie właściciela z psem lub dwoma pupilami, o ile ich łączna waga nie przekracza 50 funtów, czyli niewiele ponad 22 kg. – Mamy jasne sposoby na obniżenie tych cen, jeśli będzie popyt, i właśnie to zamierzamy zrobić. Chcemy, aby było to niedrogie i dostępne dla jak największej liczby psów – mówi Matt Meeker cytowany przez NPR.

Reklama

Źródło: NPR, BARK Air.

Nasz ekspert

Mateusz Łysiak

Dziennikarz zakręcony na punkcie podróżowania. Pierwsze kroki w mediach stawiał w redakcjach internetowej i papierowej magazynu „Podróże”. Redagował i wydawał m.in. w gazeta.pl i dziendobrytvn.pl. O odległych miejscach (czasem i tych bliższych) lubi pisać nie tylko w kontekście turystycznym, ale też przyrodniczym i społecznym. Marzy o tym, żeby zobaczyć zorzę polarną oraz Machu Picchu. Co poza szlakiem? Kuchnia włoska, reportaże i pływanie.
Reklama
Reklama
Reklama