Południowokoreańskie wyspy zanurzone w purpurze. Kolor stał się prawdziwą atrakcją turystyczną
Pola lawendy, fioletowe domy, drogi, a nawet mosty. Purpura zdominowała wyspy Banwol i Bakji w południowo-zachodniej Korei Południowej. Nie bez powodu. Za pomocą koloru mieszkańcy chcą przekształcić wyspy w atrakcję turystyczną. Dla wielbicieli fioletu to może być wycieczka marzeń.

- Honorata Kostro
W tym artykule:
Fioletowy raj
Południowokoreańskie wyspy Banwol i Bakji znane są jako "Purpurowe Wyspy”. Ich mieszkańcy pomalowali nie tylko swoje domy, ale także drogi i mosty w odcieniach tego koloru. Zasadzili również fioletowe kwiaty m.in. lawendę i astry. Wszystko po to, aby na wyspy przyciągnąć turystów. - Starzy ludzie, tacy jak ja, prowadzą tu raczej samotne życie, ponieważ wszyscy młodzi ludzie już dawno opuścili to miasto - opowiada w rozmowie z Reutersem Shin Deok-im.
79-latek mieszka na wyspie Bakji od ponad 60 lat. - Bardzo się cieszę, gdy widzę młodych ludzi i dzieci odwiedzające nasze miasto. Traktuje ich wszystkich, jak własne wnuki - dodaje Shin Deok-im.
Wyspy zamieszkuje nieco ponad stu mieszkańców. Aby zwiększyć atrakcyjność miejsca, lokalne władze Korei Południowej postanowiły włączyć wyspy do projektu turystycznego. Od 2015 roku zainwestowano ponad 4 miliony dolarów, aby ujednolicić kolor wysp. Wszystko rozpoczęło od pomalowania na fioletowo dachów budynków w mieście. Z czasem fiolet zagościł niemal wszędzie: na domach, mostach, jezdniach czy budkach telefonicznych. W restauracjach na wyspach nie brakuje także fioletowego ryżu - oczywiście serwowanego na fioletowych talerzach.

fot. Visit Korea Organization/FB
Fioletowy zawrót głowy
Kampania oficjalnie rozpoczęła się w 2019 roku. Według lokalnych władz, od tego czasu wyspy przyciągnęły już niemal pół miliona turystów. - Nie mogliśmy podróżować za granicę z powodu COVID-19, więc zamiast tego odwiedziliśmy „purpurowe wyspy” - opowiada Reutersowi turysta Shin Eun-me.

fot. Visit Korea Organization/FB
Wyspy połączone są ze sobą trzema fioletowymi kładkami. Podczas spaceru odwiedzający z pewnością miną ławki ozdobione sloganem "I purple you", spopularyzowanym przez członka zespołu K-pop BTS, Kim Tae-hyunga. Można więc śmiało powiedzieć, że fiolet zawrócił w głowie mieszkańcom wyspy. Niektórzy z nich wzięli sobie ten projekt naprawdę do serca. - Każdego ranka ubieram się na fioletowo od stóp do głów, łącznie z bielizną i butami - opisuje 88-letnia Jung Soon-shim. I jak dodaje: - To sprawia, że jestem naprawdę szczęśliwa.
Wszyscy zainteresowani wycieczką na Banwol i Bakji powinni wiedzieć, że fioletowe ubranie gwarantuje darmowy wstęp na wyspy. Warto o tym pamiętać, choćby przy pakowaniu walizki.

fot. Visit Korea Organization/FB
Źródło:
https://www.reuters.com/article/us-southkorea-purple-islands/drenched-in-purple-south-korean-islands-draw-tourists-idUSKBN2B7029
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Pokazywanie elementu 1 z 1
Zobacz także
Zanurz się w fascynującej historii Tyskich Browarów Książęcych
Współpraca reklamowa
Polecane
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 20
Edukacja bez granic: Akademeia High School i sukces w globalnym świecie
Współpraca reklamowa
Madera: raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku
Współpraca reklamowa
Kierunek: Włochy, Południowy Tyrol. Ależ to będzie przygoda!
Współpraca reklamowa
Komfort i styl? Te ubrania to idealny wybór na ferie zimowe
Współpraca reklamowa
Nowoczesna technologia, która pomaga znaleźć czas na to, co ważne
Współpraca reklamowa
Wielorazowa butelka na wodę, jaką najlepiej wybrać?
Współpraca reklamowa
Z dala od rutyny i obowiązków. Niezapomniany zimowy wypoczynek w dolinie Gastein
Współpraca reklamowa
Polacy planują w 2025 roku więcej podróży
Współpraca reklamowa
Podróż w stylu premium – EVA Air zaprasza na pokład Royal Laurel Class
Współpraca reklamowa
Chcesz czerpać więcej z egzotycznej podróży? To łatwiejsze, niż może się wydawać
Współpraca reklamowa
Portrety pełne emocji. Ty też możesz takie mieć!
Współpraca reklamowa