W tym artykule:

  1. „Następny przystanek: Polska”
  2. Kampania promocyjna w paryskim metrze
Reklama

Oczy całego świata zwrócone są na Paryż, gdzie trwają Igrzyska XXXIII Olimpiady. Według wstępnych szacunków stolicę Francji w czasie trwania najważniejszego sportowego wydarzenia roku odwiedzi nawet 15 mln turystów. Tę niepowtarzalną okazję postanowiła wykorzystać Polska Organizacja Turystyczna (POT), która z końcem lipca wystartowała z gigantyczną kampanią promocyjną pod hasłem „Następny przystanek: Polska”.

„Następny przystanek: Polska”

W ramach przygotowanej przez POT akcji aż na 86 stacjach paryskiego metra pojawiło się 200 billboardów zachęcających do odwiedzenia kraju nad Wisłą. A konkretnie największych polskich miast – Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania i Wrocławia. Wielkoformatowe plakaty zawisły na ścianach korytarzy łączących poszczególne linie metra oraz przy schodach podziemnej kolei.

Jak zaznacza Tomasz Rudomino z Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji, wybór takiej formy promocji nie był przypadkowy. W związku z licznymi utrudnieniami w ruchu w czasie igrzysk to właśnie metro jest najchętniej wybieranym środkiem transportu przez kibiców. Szacuje się, że w ciągu dwóch tygodni trwania kampanii billboardy przyciągną wzrok podróżujących metrem aż 41 milionów razy.

Nigdy w historii nie było tak silnej i zmasowanej promocji naszego kraju – mówi Rudomino, dodając jednocześnie, że olimpijska kampania POT skierowana jest przede wszystkim do francuskiego turysty, który preferuje spędzanie urlopu za granicą w formie city break.

– Większość Francuzów, którzy do Polski przyjeżdżają – to wynika z badań – nastawiona jest na podróżowanie do miast. Chodzi o tzw. city break. [...] Ciężko pracujemy przez cały rok, skupiając się na mediach społecznościowych, aby budować pozytywny wizerunek naszego kraju jako kraju bezpiecznego, do którego można łatwo dotrzeć – dodaje.

– Będziecie zmęczeni Paryżem, wszystkimi wydarzeniami sportowymi. Po tym sportowym lecie wybierzcie sobie przystanek, który nazywa się Polska – podsumował Tomasz Rudomino.

Film, po którym zapragniesz jechać do Szwajcarii. Trwa tylko 4 minuty

Jak zrobić dobrą reklamę? Odpowiedź z pewnością zna Switzerland Tourism, czyli oficjalna organizacja turystyczna Szwajcarii. Najnowszy spot, z udziałem Rogera Federera i Trevora Noah, promuj...
Roger Federer i Trevor Noah
Roger Federer i Trevor Noah w kampanii Switzerland Tourism. Fot. Roberto Moiola/Sysaworld/Getty Images / Switzerland Tourism/Andre Meier/Materiały prasowe

Kampania promocyjna w paryskim metrze

Co ciekawe, oprócz paryskiego metra, Polska promowana będzie także na taksówkach. Obustronna reklama na 120 pojazdach Taxi Parisien wystartowała 22 lipca i potrwa przez miesiąc. Według POT, to działanie przyciągnie uwagę ludzi 9 milionów razy.

Kampania promocyjna „Następny przystanek: Polska” / Fot. Materiały prasowe Polska Organizacja Turystyczna

Przypomnijmy, że stolica Francji po raz trzeci jest gospodarzem najważniejszej sportowej imprezy czterolecia. Poprzednio organizowała ją w 1900 i 1924 roku. Tegoroczne igrzyska w Paryżu rozpoczęły się 26 lipca i potrwają do niedzieli 11 sierpnia. Do tej pory Polacy zdobyli cztery medale – jeden srebrny (Klaudia Zwolińska w konkurencji K-1 w kajakarstwie górskim) i trzy brązowe (drużyna szpadzistek, wioślarska czwórka podwójna mężczyzn i Iga Świątek w singlu tenisistek).

Obserwuj National Geographic Traveler Poland na Facebooku i podziel się z nami swoją opinią. Znajdziesz nas także na Instagramie – @natgeopl.

Reklama

Źródło: Polska Organizacja Turystyczna.

Reklama
Reklama
Reklama