Lotnisko Chopina ostrzega turystów. „To jest oszustwo. Prosimy o ostrożność”
Lotnisko Chopina za pośrednictwem mediów społecznościowych zaapelowało do pasażerów. Stołeczny port ostrzegł podróżnych przed oszustami sprzedającymi zagubione bagaże.
W tym artykule:
Metoda „na wnuczka”, przekręt „mandat” czy fałszywe e-recepty. Oszuści na każdy możliwy sposób próbują wzbogacić się kosztem innych. Niestety, mimo apeli wielokrotnych apeli policji media często informują o kolejnych przypadkach wyłudzeń i kradzieży. Jak się okazuje, na celowniku złodziei znaleźli się także pasażerowie linii lotniczych, przed czym przestrzega lotnisko Chopina w Warszawie.
Lotnisko Chopina ostrzega przed oszustami
Lotnisko Chopina w Warszawie za pośrednictwem mediów społecznościowych wystosowało apel do wszystkich pasażerów. Z facebookowego wpisu możemy się dowiedzieć, że coraz więcej oszustów podszywa się w sieci pod największy port lotniczy w Polsce. Fałszerze uruchamiają oferty sprzedaży bagażu zagubionego, próbując w ten sposób wyłudzić dane podróżnych.
– Powstają fałszywe profile naszego lotniska, które uruchamiają oferty sprzedaży bagażu zagubionego – czytamy na oficjalnym profilu lotniska (Lotnisko Chopina) na Facebooku.
Przedstawiciele warszawskie lotniska zaznaczają, że nigdy nie prowadzili sprzedaży zaginionych bagaży. Każda walizka pozostawiona bez opieki trafia w ręce odpowiednich służb, które zabezpieczają i sprawdzają zawartość zgubionego bagażu. – Prosimy o zachowanie szczególnej uwagi – zaznacza stołeczny port.
Dotychczas udało się zidentyfikować cztery fałszywe profile. Są to:
- Warsaw Chopin Airport
- Lotnisko Okęcie
- Frederic Chopin Airport
- Warsaw Chopin Airpor
Każdy z pasażerów, który otrzymał tego typu wiadomość, proszony jest o bezpośredni kontakt z biurem obsługi lub wiadomość prywatną na Facebooku.
– Prosimy, jeśli natrafisz na fałszywy profil i ofertę sprzedaży bagażu, daj nam znać w wiadomości prywatnej! – apeluje lotnisko w Warszawie.
Nawet 600 euro rekompensaty, ale pod jednym warunkiem. Nowa usługa tanich linii
Wizz Air wprowadza nową usługę, dzięki której pasażerowie będą mogli ubiegać się o odszkodowanie wynoszące nawet 600 euro. Jak to będzie wyglądało w praktyce?Rekordowe lato lotniska Chopina
Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w kraju. Tylko w tegorocznym sezonie wakacyjnym obsłużyło ponad 7,5 mln pasażerów, co jest absolutnym rekordem.
– W całym sezonie wakacyjnym, czyli od czerwca do końca września, z usług stołecznego portu skorzystało łącznie 7 559 144 osoby. To wynik lepszy o ponad 27 tys. od wyniku rekordowego lata 2019 roku – chwali się warszawskie lotnisko.
Przypomnijmy, że w 2022 roku stołeczny port odprawiło niemal 14,5 mln podróżnych. Najlepszym miesiącem okazał się wówczas lipiec, gdy kontrolę bezpieczeństwa przeszło blisko 1,7 mln podróżujących. Z kolei najmniejszą miesięczną liczbę pasażerów odnotowano w lutym – niespełna 600 tysięcy.
Źródło: Facebook Lotnisko Chopina