Olympus Perspective Playground we Wrocławiu – największe wydarzenie fotograficzne w Polsce, tysiące odwiedzających, setki tysięcy niezwykłych zdjęć
Ponad 22 000 uczestników, 14 000 wypożyczonych aparatów oraz 12 390 rozdanych kart pamięci – Olympus Perspective Playground we Wrocławiu cieszył się ogromnym zainteresowaniem zarówno fotoamatorów, jak i profesjonalistów.
Artykuł promocyjny
Rekordowa liczba zwiedzających
Olympus Perspective Playground zorganizowano do tej pory w 18 miejscach w Europie. Interaktywna wystawa fotograficzna przyciągnęła łącznie niemal pół miliona odwiedzających, we Wrocławiu gościliśmy aż 23 000 osób.
"Festiwal Olympus Perspective Playground to jeden z najlepszych sposobów na przybliżenie fotografii szerszemu gronu odbiorców" - powiedział Tomasz Mrzygłód, Prezes Zarządu Olympus Polska.
"Na uczestników czekało wiele interaktywnych, artystycznych doznań. Mamy nadzieję, że dzięki temu dostarczyliśmy im niezapomnianych wrażeń"- dodaje Agnieszka Orłowska, Dyrektor Zarządzająca OBSE we Wrocławiu.
Polska edycja Olympus Perspective Playground przez 23 dni ściągnęła do starej zajezdni tramwajowej „Dąbie” ponad 22 000 odwiedzających. Uroczyste otwarcie zgromadziło blisko 400 gości, ostatniego dnia wystawę zobaczyło aż 2 500 osób, a średni czas oczekiwania na wejście do Czasporzestrzeni wynosił 1 godzinę i 48 minut!
Tysiące wypożyczeń
Między 15 lutego a 10 marca zarejestrowano ponad 17 000 wypożyczeń sprzętu Olympus – w tym także obiektywów. Ponad 14 000 osób skorzystało z możliwości wypożyczenia lekkiego i mobilnego bezlusterkowca Olympus OM-D lub PEN. Dzięki temu uczestnicy mogli inaczej postrzegać sztukę i stać się częścią wystawy. Charakter prezentowanych instalacji wręcz wymuszały użycie aparatu. Każdy wypożyczający otrzymał w prezencie kartę pamięci z wykonanymi przez siebie zdjęciami – w ramach akcji rozdano 12 390 kart SD.
"Olympus Perspective Playground to interaktywność, uniwersalność i dobra zabawa. Właśnie dlatego wystawa przyciągnęła tak wiele osób – bez względu na wiek i poziom wiedzy fotograficznej. Każdy znalazł tu coś dla siebie"- powiedział Jacek Jamiołkowski, Dyrektor Działu Produktów Konsumenckich w Olympus Polska.
"Wydarzenie miało również aspekt edukacyjny – ze względu na warsztaty oraz promowanie ogólnej wiedzy o fotografii"- dodał Przemysław Jakubczyk, Master Trainer w Olympus Polska.
Wydarzenia towarzyszące
Na uczestników Olympus Perspective Playground oprócz oryginalnych instalacji przygotowanych przez artystów z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Niemiec czekały także liczne, bezpłatne, wydarzenia towarzyszące, m.in. warsztaty z ambasadorami marki, wykłady oraz koncerty.