Ruszyła 6. edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego!
Redakcja magazynu National Geographic Polska po raz szósty zaprasza do udziału w Wielkim Konkursie Fotograficznym. Zgłoszenia można nadsyłać drogą elektroniczną, za pośrednictwem serwisu Lumisfera od 1 czerwca do 31 sierpnia. Partnerem konkursu jest firma Panasonic.

Uczestnicy Konkursu mogą zgłaszać zdjęcia w następujących kategoriach:
- Kategorie National Geographic Polska: KRAJOBRAZ, LUDZIE, ZWIERZĘTA, FOTOREPORTAŻ;
- Kategoria Panasonic: PEJZAŻ POLSKI.
W każdej kategorii uczestnicy mogą zgłosić maksymalnie 5 zdjęć. Z wyjątkiem kategorii FOTOREPORTAŻ, do której można zgłosić od 3 do 6 fotografii. Łączna liczba przesłanych zdjęć nie może przekroczyć 20 sztuk. Do kategorii PEJZAŻ POLSKI można niezależnie zgłosić 5 zdjęć.
Spośród nadesłanych prac jury wybierze finalistów, przyznając GRAND PRIX konkursu. Ponadto jury przyzna 1. miejsce i wyróżnienia w każdej kategorii tematycznej.
Na zwycięzców czekają prestiżowe nagrody: publikacja zdjęć na łamach magazynu National Geographic Polska, na stronach www.national-geographic.pl i www.lumisfera.pl. Zwycięzcy otrzymają także wysokiej klasy sprzęt audiowizualny i fotograficzny.
JURY
Jak co roku zdjęcia oceni składające się z wybitnych fotografów jury pod przewodnictwem Tomasza Tomaszewskiego, konsultanta generalnego magazynu National Geographic Polska.
W skład jury wchodzą:
- Tomasz Sikora: juror z ramienia Panasonic, jeden z najważniejszych polskich fotografów reklamowych i kreacyjnych;
- Piotr Andrews: fotoreporter wojenny, nominowany do nagrody Pulitzera 1996 za zdjęcie masakry w Sarajewie;
- Grzegorz Leśniewski: jedyny Polak biorący udział w projekcie Wild Wonders of Europe, ukazującym dziedzictwo przyrodnicze naszego kontynentu;
- Rafał Milach: fotograf dokumentalny, członek austryjackiej agencji Anzenberger, publikował m.in. w Time, Newsweek, Die Zeit;
- Martyna Wojciechowska: redaktor naczelna „National Geographic Polska”;
- Wojciech Franus: kierownik działu graficznego „National Geographic Polska”.
INFORMACJA O NAGRODACH
GRAND PRIX: trójwymiarowy, 50-calowy telewizor plazmowy Panasonic Viera Full HD 3D, odtwarzacz filmów trójwymiarowych Blu-Ray Panasonic DMP-BDT300 w jakości Full HD i projektor do kina domowego EPSON EH-TW450.
PIERWSZE MIEJSCA: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-G2 z dwoma wymiennymi obiektywami, dotykowym ekranem Touch AF i nagrywaniem filmów AVCHD oraz wielofunkcyjna drukarka fotograficzna Epson Stylus Photo PX710W
WYRÓŻNIENIA: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-G10 z wymiennym obiektywem 14-42MM i nagrywaniem filmów HD oraz drukarka fotograficzna Epson Stylus Photo P50.
Kategoria Panasonic PEJZAŻ POLSKI
1. MIEJSCE W KATEGORII „PEJZAŻ POLSKI”: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-GH1 z wymiennym obiektywem 14-140MM i nagrywaniem filmów Full HD AVCHD.
WYRÓŻNIENIE W KETEGORII „PEJZAŻ POLSKI”: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-GF1 z obiektywem stałoogniskowym 20MM i nagrywaniem filmów AVCHD.
HARMONOGRAM KONKURSU
1 czerwca – start konkursu, rozpoczęcie nadsyłania zdjęć;
8 czerwca 2010 r. – panel z udziałem wybranych członków jury 6. Wielkiego Konkursu Fotograficznego (Empik Junior, ul. Marszałkowska 116/122, Warszawa);
31 sierpnia 2010 r. – zakończenie przyjmowania zdjęć konkursowych;
13 września 2010 r. – obrady jury;
30 września 2010 r. – ogłoszenie wyników podczas gali finałowej.
KONKURS W LICZBACH
- 5. edycja WKF (2009 r.): 12 020 uczestników nadesłało około 70 000 zdjęć;
- najwięcej zdjęć w ubiegłorocznej edycji nadesłano w kategoriach: Krajobraz – 19 036 i Zwierzęta – 15 013;
- 4. edycja WKF r. (2008 r.): 4 400 uczestników nadesłało około 45 000 zdjęć;
- 3. edycja WKF r. (2007 r.): 4 815 uczestników nadesłało około 27 000 zdjęć;
- 2. edycja WKF r. (2006 r.): 7 120 uczestników nadesłało około 55 000 zdjęć;
- 1. edycja WKF r. (2005 r.): 6 500 uczestników nadesłało około 50 000 zdjęć;
- W sumie we wszystkich dotychczasowych edycjach konkursu wzięło udział prawie 35 000 uczestników, którzy nadesłali łącznie około 250 000 zdjęć.
Pomysł na zorganizowanie w 2005 r. Wielkiego Konkursu Fotograficznego uzyskał poparcie i został doceniony przez Towarzystwo National Geographic w Waszyngtonie. Redakcja otrzymała za to nagrodę uznania w kategorii Best New Produkt Launch Campaign. Zainspirowane polskim konkursem, Towarzystwo National Geographic organizuje od 2006 międzynarodowy konkurs fotograficzny, w którym może wziąć udział każda lokalna edycja magazynu.
W 2010 roku Wielki Konkurs Fotograficzny został ponownie nagrodzony przez Towarzystwo National Geographic (uznano go za najskuteczniejszy sposób na budowanie świadomości marki wśród czytelników - Brand Promotion Consumer Focus Award). Konkurs znalazł się również na liście „Top 10 sposobów marketingowych na zatrzymanie konsumenta” opublikowanej przez miesięcznik Press.
Więcej informacji o Konkursie na https://www.national-geographic.pl/foto/wielki-konkurs-fotograficzny-2010/
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Pokazywanie elementu 1 z 1
Zobacz także
Ruszyła 15. edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic Polska
Współpraca reklamowa
Polecane
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 20
Kierunek: Włochy, Południowy Tyrol. Ależ to będzie przygoda!
Współpraca reklamowa
Komfort i styl? Te ubrania to idealny wybór na ferie zimowe
Współpraca reklamowa
Nowoczesna technologia, która pomaga znaleźć czas na to, co ważne
Współpraca reklamowa
Wielorazowa butelka na wodę, jaką najlepiej wybrać?
Współpraca reklamowa
Z dala od rutyny i obowiązków. Niezapomniany zimowy wypoczynek w dolinie Gastein
Współpraca reklamowa
Polacy planują w 2025 roku więcej podróży
Współpraca reklamowa
Podróż w stylu premium – EVA Air zaprasza na pokład Royal Laurel Class
Współpraca reklamowa
Chcesz czerpać więcej z egzotycznej podróży? To łatwiejsze, niż może się wydawać
Współpraca reklamowa
Portrety pełne emocji. Ty też możesz takie mieć!
Współpraca reklamowa
Mikrowyprawy – idealny przepis na szybki odpoczynek od codzienności
Współpraca reklamowa
Śnieg, słońce i frajda. Czysta frajda
Współpraca reklamowa
Ciepło i komfort w każdym detalu. Odkryj technologię HEATTECH od UNIQLO
Współpraca reklamowa
Jak w zabieganym świecie budować swój balans? Gdzie szukać rytmu? [podcast]
Współpraca reklamowa
Buty na każdy szlak. Odkryj jesienno-zimową kolekcję Alpine Pro
Współpraca reklamowa