Reklama

Uczestnicy Konkursu mogą zgłaszać zdjęcia w następujących kategoriach:

Reklama
  • Kategorie National Geographic Polska: KRAJOBRAZ, LUDZIE, ZWIERZĘTA, FOTOREPORTAŻ;
  • Kategoria Panasonic: PEJZAŻ POLSKI.

W każdej kategorii uczestnicy mogą zgłosić maksymalnie 5 zdjęć. Z wyjątkiem kategorii FOTOREPORTAŻ, do której można zgłosić od 3 do 6 fotografii. Łączna liczba przesłanych zdjęć nie może przekroczyć 20 sztuk. Do kategorii PEJZAŻ POLSKI można niezależnie zgłosić 5 zdjęć.

Spośród nadesłanych prac jury wybierze finalistów, przyznając GRAND PRIX konkursu. Ponadto jury przyzna 1. miejsce i wyróżnienia w każdej kategorii tematycznej.
Na zwycięzców czekają prestiżowe nagrody: publikacja zdjęć na łamach magazynu National Geographic Polska, na stronach www.national-geographic.pl i www.lumisfera.pl. Zwycięzcy otrzymają także wysokiej klasy sprzęt audiowizualny i fotograficzny.

JURY

Jak co roku zdjęcia oceni składające się z wybitnych fotografów jury pod przewodnictwem Tomasza Tomaszewskiego, konsultanta generalnego magazynu National Geographic Polska.
W skład jury wchodzą:

  • Tomasz Sikora: juror z ramienia Panasonic, jeden z najważniejszych polskich fotografów reklamowych i kreacyjnych;
  • Piotr Andrews: fotoreporter wojenny, nominowany do nagrody Pulitzera 1996 za zdjęcie masakry w Sarajewie;
  • Grzegorz Leśniewski: jedyny Polak biorący udział w projekcie Wild Wonders of Europe, ukazującym dziedzictwo przyrodnicze naszego kontynentu;
  • Rafał Milach: fotograf dokumentalny, członek austryjackiej agencji Anzenberger, publikował m.in. w Time, Newsweek, Die Zeit;
  • Martyna Wojciechowska: redaktor naczelna „National Geographic Polska”;
  • Wojciech Franus: kierownik działu graficznego „National Geographic Polska”.

INFORMACJA O NAGRODACH

GRAND PRIX: trójwymiarowy, 50-calowy telewizor plazmowy Panasonic Viera Full HD 3D, odtwarzacz filmów trójwymiarowych Blu-Ray Panasonic DMP-BDT300 w jakości Full HD i projektor do kina domowego EPSON EH-TW450.
PIERWSZE MIEJSCA: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-G2 z dwoma wymiennymi obiektywami, dotykowym ekranem Touch AF i nagrywaniem filmów AVCHD oraz wielofunkcyjna drukarka fotograficzna Epson Stylus Photo PX710W
WYRÓŻNIENIA: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-G10 z wymiennym obiektywem 14-42MM i nagrywaniem filmów HD oraz drukarka fotograficzna Epson Stylus Photo P50.
Kategoria Panasonic PEJZAŻ POLSKI
1. MIEJSCE W KATEGORII „PEJZAŻ POLSKI”: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-GH1 z wymiennym obiektywem 14-140MM i nagrywaniem filmów Full HD AVCHD.
WYRÓŻNIENIE W KETEGORII „PEJZAŻ POLSKI”: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-GF1 z obiektywem stałoogniskowym 20MM i nagrywaniem filmów AVCHD.

HARMONOGRAM KONKURSU

1 czerwca – start konkursu, rozpoczęcie nadsyłania zdjęć;
8 czerwca 2010 r. – panel z udziałem wybranych członków jury 6. Wielkiego Konkursu Fotograficznego (Empik Junior, ul. Marszałkowska 116/122, Warszawa);
31 sierpnia 2010 r. – zakończenie przyjmowania zdjęć konkursowych;
13 września 2010 r. – obrady jury;
30 września 2010 r. – ogłoszenie wyników podczas gali finałowej.

KONKURS W LICZBACH

  • 5. edycja WKF (2009 r.): 12 020 uczestników nadesłało około 70 000 zdjęć;
  • najwięcej zdjęć w ubiegłorocznej edycji nadesłano w kategoriach: Krajobraz – 19 036 i Zwierzęta – 15 013;
  • 4. edycja WKF r. (2008 r.): 4 400 uczestników nadesłało około 45 000 zdjęć;
  • 3. edycja WKF r. (2007 r.): 4 815 uczestników nadesłało około 27 000 zdjęć;
  • 2. edycja WKF r. (2006 r.): 7 120 uczestników nadesłało około 55 000 zdjęć;
  • 1. edycja WKF r. (2005 r.): 6 500 uczestników nadesłało około 50 000 zdjęć;
  • W sumie we wszystkich dotychczasowych edycjach konkursu wzięło udział prawie 35 000 uczestników, którzy nadesłali łącznie około 250 000 zdjęć.
Reklama

Pomysł na zorganizowanie w 2005 r. Wielkiego Konkursu Fotograficznego uzyskał poparcie i został doceniony przez Towarzystwo National Geographic w Waszyngtonie. Redakcja otrzymała za to nagrodę uznania w kategorii Best New Produkt Launch Campaign. Zainspirowane polskim konkursem, Towarzystwo National Geographic organizuje od 2006 międzynarodowy konkurs fotograficzny, w którym może wziąć udział każda lokalna edycja magazynu.
W 2010 roku Wielki Konkurs Fotograficzny został ponownie nagrodzony przez Towarzystwo National Geographic (uznano go za najskuteczniejszy sposób na budowanie świadomości marki wśród czytelników - Brand Promotion Consumer Focus Award). Konkurs znalazł się również na liście „Top 10 sposobów marketingowych na zatrzymanie konsumenta” opublikowanej przez miesięcznik Press.
Więcej informacji o Konkursie na https://www.national-geographic.pl/foto/wielki-konkurs-fotograficzny-2010/

Reklama
Reklama
Reklama