Nawet 600 euro rekompensaty, ale pod jednym warunkiem. Nowa usługa tanich linii
Wizz Air wprowadza nową usługę, dzięki której pasażerowie będą mogli ubiegać się o odszkodowanie wynoszące nawet 600 euro. Jak to będzie wyglądało w praktyce?
W tym artykule:
Wizz Air to jeden z najpopularniejszych niskobudżetowych przewoźników w Europie. Węgierskie tanie linie lotnicze w 2022 r. przewiozły rekordowe 45,7 mln pasażerów, Odnotowały tym samym wzrost o 110%, porównując rok do roku. Duży wkład w ten sukces mieli także nasi rodacy. Przypomnijmy, że od 2004 r., gdy Wizz Air pojawił się nad Wisłą, z jego usług skorzystało już ponad 90 mln Polaków.
– Jesteśmy dumni z wyników, które osiągnęliśmy w ostatnim roku kalendarzowym. Przewieźliśmy rekordową liczbę pasażerów, mogliśmy znacząco się rozwinąć, dodając nowe samoloty do floty WIZZ, zdobywając nagrodę CAPA jako najbardziej zrównoważona linia lotnicza w Europie czy rozpoczynając działalność na zupełnie nowych rynkach. Z radością patrzę na stały rozwój na jednym z naszych absolutnie kluczowych rynków – w Polsce, gdzie możemy dalej umacniać naszą pozycję i dodawać nowe trasy do ekscytujących miejsc – zaznacza Evelin Jackel, Network Officer w Wizz Air.
Wizz Air jednak nie tylko stale poszerza swoją siatkę połączeń. Wiosną niskobudżetowy przewoźnik ogłosił wprowadzenie miesięcznego abonamentu, który umożliwia częste podróżowanie na wybranej przez pasażera trasie. W ramach usługi Wizz MultiPass podróżny otrzymuje na konto tokeny, które może wymienić na bilety w jedną lub w dwie strony. Koszt miesięcznej subskrypcji oscyluje w granicach 239-478 złotych, w zależności od wybranego pakietu.
Wizz Air pokryje koszty zgubionego bagażu
Nowością w ofercie Wizz Air jest również usługa, dzięki której pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie za zagubiony w czasie podróży bagaż. Za jedyne 2,50 euro, bo tyle kosztuje wykupienie tego typu opcji, podróżni mogą również śledzić położenie swojego bagażu rejestrowanego w czasie rzeczywistym.
Rekompensatę w wysokości 300, a nawet 600 euro, gdy dojdzie do zaginięcia dwóch bagaży, otrzymamy jednak dopiero po upływie 96 godzin po wylądowaniu. Pieniądze trafią do każdego z pasażerów, niezależnie czy jego walizka odnajdzie się po czterech dniach, czy też nie. Co więcej, kwota będzie taka sama, niezależnie od tego, co pasażer przewoził w torbie.
To mogło przytrafić się każdemu. Pechowe zdarzenie na lotnisku kosztowało ją 20 tys. zł
Historia Emily Allen to przestroga dla wszystkich pasażerów. Brytyjka była zmuszona odwołać rodzinne wakacje w Grecji po tym, jak jej paszport został „podarty”.Jak się okazuje, nie wszyscy zareagowali entuzjazmem na nową usługę węgierskiego przewoźnika. Redaktorzy brytyjskiego dziennika „The Independent” zaznaczają, że w ten sposób Wizz Air chce uzyskać „dodatkowy przychód od pasażerów”.
Statystycznie zagubione bagaże odnajdują się przed upływem 96 godzin. Przypomnijmy, że według postanowień Konwencji Montrealskiej z 1999 roku każdy z podróżnych ma prawo ubiegać się o rekompensatę od linii lotniczych za utratę lub uszkodzenie walizki.
Zagubione walizki
Według danych firmy SITA, w 2022 roku uszkodzonych oraz zagubionych bagaży było łącznie 26 milionów. To prawie dwa razy więcej niż w 2021 r. Średnio na 1000 podróżnych zagubionych było 7,6 toreb i walizek.
– Szybkie wznowienie lotów zaskoczyło branżę i spowodowało większe zakłócenia, a to z kolei przełożyło się na góry bagaży. Lotniska, linie lotnicze i obsługa naziemna musiały radzić sobie z gwałtownym wzrostem ruchu przy zmniejszonej liczbie pracowników – podkreśla David Lavorel, dyrektor generalny SITA.
Źródła: „The Independent”, Wprost Podróże.