Jak wydać mniej przy zamawianiu jedzenia? Sprytny trik na oszczędność
Już 43% Polaków wykorzystuje pozostałości z zamówionych potraw do przygotowania nowego dania. To zupełnie nowy, ale jakże przyjazny dla naszej planety i portfeli, trend na naszych talerz.

W tym artykule:
Otaczająca nas rzeczywistość dynamicznie się zmienia. Ostatnie lata mocno wpłynęły na to w jaki sposób pracujemy, robimy zakupy i jemy. Sytuacja ekonomiczna, zwłaszcza rosnąca inflacja, powoduje, że szukamy sposobów na oszczędzanie i lepsze wykorzystanie różnych produktów. Jednocześnie, w niepewnych czasach, nie chcemy zupełnie rezygnować z tego, co sprawia nam przyjemność.
Nowy trend wśród Polaków
Pierwsze skojarzenia ze Światowym Dniem Recyklingu? Segregowanie odpadów, oszczędzanie wody. A mniej standardowe? Z badania przeprowadzonego na zlecenie Pyszne.pl wynika, że recykling może się zacząć na naszym talerzu.
W odpowiedzi na wzrost cen szukamy kreatywnych sposobów na połączenie sprytnego oszczędzania i chęci dbania o środowisko z zamawianiem jedzenia. Jednym z nich jest wykorzystanie tego co zostanie z zamówionych potraw do przygotowania czegoś nowego. Aż 43% Polaków tworzy w ten sposób kolejne dania.
– Rozsądne rozporządzanie zasobami, czyli znana pokoleniom naszych babć tzw. „gospodarność”, to dziś mocno zauważalny trend. Jego popularność jest podyktowana zarówno wymuszonymi kryzysem cięciami w domowym budżecie przeciętnego konsumenta, jak i wzrostem jego świadomości. Pragniemy minimalizować nasz negatywny wpływ na środowisko i podejmować bardziej odpowiedzialne decyzje konsumenckie. Nie chcemy przy tym rezygnować z komfortu i przyzwyczajeń – wyjaśnia na łamach Raportu Food Trendów 2022 Barbara Starecka, blogerka i dziennikarka znana jako Nakarmiona Starecka.
Upcycling – pomysły na nowe życie dla starych przedmiotów
Najbardziej ekologiczne materiały to takie, które da się wykorzystać ponownie. Czym jest upcycling? Poniżej rozszyfrowujemy to pojęcie i podsuwamy kilka ciekawych pomysłów na ponowne wykorz...
Jak zaoszczędzić przy zamawianiu jedzenia?
Zmianom uległo także nasze podejście do planowania posiłków. Ponad jedna trzecia respondentów zamawia potrawy z myślą o zjedzeniu ich kolejnego dnia. Chcąc znaleźć kompromis między oszczędnościami a ulubioną kuchnią i wyjściem do restauracji, 59% Polaków przeglądając menu, szuka najtańszych opcji. Tylko 12% badanych twierdzi, że robi to rzadko lub bardzo rzadko.
Innym sposobem na sprytne połączenie przyjemności z zamówienia ulubionej potrawy z dbałością o budżet domowy jest wybór dania głównego i przygotowanie dodatków samemu. Do tej kreatywnej grupy należą głównie młodsze osoby w wieku od 18 do 24 lat (32%) oraz w wieku 25 do 34 lat (37%).
Wyniki badania potwierdzają, że dla wielu Polaków Światowy Dzień Recyklingu trwa przez cały rok. W odpowiedzi na wzrost cen i usług znaleźliśmy różne metody na połączenie sprytnego oszczędzania z dbałością o środowisko. Tym samym niszowy w przeszłości trend „zero waste” stał się częścią naszej codzienności, w tym wyborów zakupowych i planowania wydatków.
Źródło: materiał prasowy Pyszne.pl
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Pokazywanie elementu 1 z 1
Zobacz także
Polecane
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 20
Edukacja bez granic: Akademeia High School i sukces w globalnym świecie
Współpraca reklamowa
Madera: raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku
Współpraca reklamowa
Kierunek: Włochy, Południowy Tyrol. Ależ to będzie przygoda!
Współpraca reklamowa
Komfort i styl? Te ubrania to idealny wybór na ferie zimowe
Współpraca reklamowa
Nowoczesna technologia, która pomaga znaleźć czas na to, co ważne
Współpraca reklamowa
Wielorazowa butelka na wodę, jaką najlepiej wybrać?
Współpraca reklamowa
Z dala od rutyny i obowiązków. Niezapomniany zimowy wypoczynek w dolinie Gastein
Współpraca reklamowa
Polacy planują w 2025 roku więcej podróży
Współpraca reklamowa
Podróż w stylu premium – EVA Air zaprasza na pokład Royal Laurel Class
Współpraca reklamowa
Chcesz czerpać więcej z egzotycznej podróży? To łatwiejsze, niż może się wydawać
Współpraca reklamowa
Portrety pełne emocji. Ty też możesz takie mieć!
Współpraca reklamowa